شرمنده کارگران شهرداری رشت هستیم / شهردار رشت تذکر گرفت

۱۴۰۱/۰۲/۰۸ - ۰۵:۴۳:۳۱
کد خبر: ۱۳۲۳۵۶۸
شرمنده کارگران شهرداری رشت هستیم / شهردار رشت تذکر گرفت
رئیس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه علنی شورا با ابراز گلایه از کاهش مداوم اضافه کاری پرسنل شهرداری رشت گفت: امسال در شرایطی روز کارگر را به کارگران زحمتکش شهرداری رشت تبریک می گویم که به واسطه کاهش مداوم حقوق کارگران و دیگر پرسنل این مجموعه توسط شهرداری ، شرمنده آنان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ محمد حسین واثق کارگرنیا در سی و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با قدردانی از حضور اصحاب رسانه در جلسات شورای رشت اظهار کرد: رسانه ها پل ارتباطی ما بین مردم و مسوولین هستند و بابت تمامی تلاش های آنان قدردان زحماتشان هستیم.

وی به پنجم اردیبهشت مصادف با سالروز حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب و اخراج نیروهای آمریکایی از ایران اسلامی ، دولت آمریکا که تحمل این حقارت را نداشت تصمیم گرفت با حمله نظامی به ایران ، مجددا زمینه های حضور رژیم پهلوی را رقم بزنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر حمایت های الهی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزود:  آمریکا ی جنایتکار با شناختی که از داخل کشور بر اساس اطلاعاتی که از نیروهای خودفروخته رژیم پهلوی کسب کرده بود ، قصد حمله نظامی به ایران را داشتند که در نهایت تمامی تجهیزات و نیروهای آمریکایی با اراده الهی در طبس سرنگون شدند و امام خمینی (ره) در این باره فرمودند : این مانور احمقانه به خدای قادر شکست خورد.

فعالیت ۲۸ اتوبوس در رشت

کارگرنیا به هفتم اردیبهشت مصادف با روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در دنیای امروزه حمل و نقل نقش غیر قابل انکاری در توسعه سرمایه گذاری دارد  و متاسفانه شهر رشت در   حال حاضر شرایط مناسبی در این حوزه ندارد و در شرایط فعلی ۲۸ دستگاه اتوبوس در رشت مشغول فعالیت است.

اختصاص ۴۰ دستگاه اتوبوس به رشت

وی با تاکید به اینکه در جلسه اخیر با معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور پیرامون اختصاص سهمیه چند دستگاه اتوبوس به رشت صحبت هایی انجام شد افزود: قرار است چهل دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور به ناوگان حمل و نقل افزوده شود و شهرداری رشت باید بیست درصد از هزینه خرید این تعداد از اتوبوس ها را پرداخت کند و البته توسعه حمل و نقل در شهر به موارد دیگری همچون تراموا و غیره نیز نیاز دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به یازدهم اردیبهشت ،روز جهانی کار و کارگر تصریح کرد: نقش کارگران در تولید و خودکفایی کشور  در بخش های مختلف بسیار حائز اهمیت است و امسال در شرایطی پیشاپیش روز کارگر را به این قشر تبریک عرض می کنم که شرمنده کارگران خدوم و پرتلاش شهرداری رشت هستیم.

ابراز گلایه کارگران شهرداری رشت پیرامون کاهش حقوق

کارگرنیا با بیان اینکه پیش از ورود به جلسه صحن شورای امروز،  چند تن از کارگران شاغل در شهرداری رشت گلایه و دغدغه های خود را پیرامون کاهش حقوقشان با بنده در میان گذاشتند افزود: واقعا در شرایطی که دولت خدمتگزار تمام تلاش خود را به منظور افزایش حقوق کارگران به کار گرفته است ، دلیل کاهش مداوم حقوق کارگران و دیگر نیروهای شهرداری رشت برایمان نامعلوم و موجب شرمساری است و معتقدم باید از شهردار رشت و مدیران مربوطه به منظور پاسخگویی در این باره برای حضور در صحن شورا دعوت کنیم.

وی به دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت  استاد اخلاق و عرفان ، شهید مرتضی مطهری و گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: امام راحل درباره جایگاه والای معلم فرمودند: معلمی شغل انبیاست و این سخن امام راحل تاییدی بر جایگاه والای این قشر پُر تلاش جامعه است که وظیفه بسیار مهمی در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی بر عهده دارند و  ان شاا با ارائه صحیح تعالیم اسلامی در کنار آموزش های علمی توسط معلمین ایران اسلامی ، نسل آینده کشورمان ، نسلی متعهد ، انقلابی ، مدبر و توانمند برای پذیرفتن جایگاه های مسئولیتی در آینده باشند.

کارگرنیا با اشاره به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس تصریح کرد: امام راحل با هدف ایجاد اتحاد و همدلی ما بین تمامی ملت های مسلمان در راستای حمایت از مردم ستمدیده فلسطین ، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نامگذاری کردند و سالهاست که رژیم غاصب اسرائیل با همدستی آمریکای جنایتکار برای تصاحب کشور فلسطین و بیرون راندن فلسطینیان از کشورشان با توسل به زور به ظلم و ستم بر علیه فلسطینیان مشغول است افزود:  یک بار دیگر در روز قدس سال جاری همچون سال‌های گذشته به منظور حمایت از ملت مظلوم فلسطین در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان  در سال ۱۴۰۱ با مشت های گره کرده و با صدایی بلند شعار مرگ بر اسرائیل را سر می دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه نهم اردیبهشت به نام روز ملی شوراهای شهر و روستا نامگذاری شده است افزود: شورا یک اصل اعتقادی و برگرفته از آموزه های دینی و نشانه مردم سالاری دینی است و اعضای شورا به واسطه شناخت عمیقی که از نیازها و مشکلات شهری و روستایی مورد سکونت دارند ، زبان گویای مردم برای بیان مشکلاتشان هستند .

کارگرنیا با تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز شورا به اعضای شورای رشت  گفت : امیدوارم همه ما در انجام وظایف در پیشگاه خداوند متعال سربلند باشیم

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به برخی از قراردادهای منعقده در شهرداری رشت بیان کرد : با یک شرکت پیرامون چند موضوع از جمله جمع آوری زباله خشک و غیره مدتهاست قرار داد منعقد شده است ، اما عملا هیچ اقدامی در این حوزه انجام نمی شود و در شرایطی که قرار بود بابت جمع آوری زباله خشک به شهروندان مبالغی توسط این شرکت پرداخت شود حتی از دادن یک پلاستیک زباله اضافی خودداری می کنند.

هوشمند سازی و طرح ممیزی بلاتکلیف رها شده است

کارگرنیا هوشمند سازی خدمات شهرداری رشت را از دیگر مباحث بلاتکلیف مانده دانست و بیان کرد: از سالهای گذشته طیق قرار دادی که منعقد شده است قرار بود بحث هوشمند سازی  در شهرداری رشت بالاخص در حوزه ساخت و ساز اجرایی شود اما در این موضوع تا کنون اقدامی صورت نگرفت و طرح ممیزی املاک نیز یکی دیگر از موضوعات رها شده است.

بی توجهی شهردار رشت نسبت به موضوع شهر بازی

وی به بی توجهی شهرداری رشت نسبت به وضعیت شهربازی رشت اشاره کرد و گفت : قرار بود سرمایه گذار یکسری دستگاه های جدید در این مکان مستقر کند اما با توجه به اینکه حتی مدت این قرار داد هم تمام شده تا کنون هیچ اقدام موثری انجام نشده است و همچنان از همان دستگاه های سابق در شهر بازی استفاده می شود.

انتقاد از کاهش ظرفیت کارخانه کودآلی

کارگرنیا با انتقاد از اینکه ظرفیت کودالی مجددا کاهش پیدا کرده است بیان کرد: قرار بود با افزایش این ظرفیت به روزانه یکهزار تن ،  مشکلات انباشت زباله کاهش پیدا کند اما در شرایط فعلی فازهای یک و دو با تمام ظرفیت در مدار نیستند و حسب بازدیدهای اعضای شورا بعضا به دلیل خرابی تعطیل هستند.

حرکت لاک‌پشتی شهرداری رشت در موضوع زباله سوز

وی با ابراز گلایه از بی توجهی شهردار رشت نسبت به وضعیت تصفیه خانه شیرابه سراوان افزود: در حوزه ابنیه زباله سوز نیز لاک‌پشتی پیش می رویم و کارشناسان  این حوزه صراحتا اعلام کرده اند که با روند پیش رو تا ده سال آینده نیز کاری از پیش نمی رود.

ارائه گزارش مکتوب ماهیانه شهردار رشت به شورا

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید به اینکه شهردار رشت پس از این باید ماهیانه به تفکیک هر کدام از پروژه ها ، گزارش مکتوب به شورا ارائه کند افزود:  شهردار رشت بیشتر تصمیمات را به تنهایی می گیرد و به نقش شورا توجهی ندارد.

معرفی نماینده شورا به منظور نظارت بر عملکرد شرکت های طرف قرار داد با شهرداری

کارگرنیا با اشاره به اینکه ماهیانه باید از عملکرد شرکت های طرف قرار داد با شهرداری رشت بازدید شود تصریح کرد : بابت پیگیری این موضوع یک‌ نماینده به شهردار رشت معرفی کرده ام تا پس از این پیرامون قرار دادها و میزان پرداختی ها به نیروهای شرکتی نظارت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام

 

نظر شما