مدیرکل صمت گیلان : شرکت های وارد کننده روغن در روند حمل و نقل تعجیل کنند

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۹:۴۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۷۱۸۲
مدیرکل صمت گیلان : شرکت های وارد کننده روغن در روند حمل و نقل تعجیل کنند
مدیرکل صمت گیلان در حاشیه بازدید از گمرکات و بندرگاه انزلی که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان انجام شد، گفت: ۴۱ هزار تن روغن خوراکی وارد انزلی شده است که شرکت های وارد کننده روغن برای حمل و نقل و تحویل آن به کارخانجات و پروسه تولید، باید تعجیل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ تیمور پورحیدری در این بازدید سرعت در پوشش و پاسخگویی به نیاز مردم و بازار برای تامین روغن را اولویت فعلی دانست و اظهار داشت: از ۴۱ هزار تن روغن وارد شده قریب به ۲۳ هزار تن از آن؛ امور ترخیصش انجام شده و تحویل کارخانجات شده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه تسریع در روند حمل و نقل توسط شرکت های وارد کننده و تعجیل در فرآیند آن بسیار ضروری است تاکید کرد: سرعت تحویل مواد اولیه خام روغن خوراکی به کارخانجات می تواند این فضای کمبود روغن را تا پایان هفته به آرامش برساند که البته به اذعان مدیرکل گمرکات استان ، دو کشتی حامل مواد خام روغن خوراکی به میزان ۱۰ هزار تن در مسیر و نزدیک به بندرگاه انزلی می باشند.

تیمور پورحیدری در بخش دیگری از سخنان خود به نظارت شبانه روزی بازرسان این این اداره کل با توجه به حساسیت بازار در زمینه روغن پرداخت و تصریح کرد: در روز گذشته بیش از ۱۲۵۷ مورد بازرسی انجام شد که منجر به صدور ۲۵۰ پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در گیلان شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید بازرسی های روزهای اخیر این اداره کل در سطح استان میزان ۱۷ تن روغن احتکار شده دیروز کشف و ضبط گردید، که در راستای حمایت از اقشار آسیب پذیر در سطح عرضه توزیع شد.

تعلل در ترخیص و حمل و نقل مواد خام روغن در انزلی جایز نیست

در این بازدید که، سید محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز حضور داشت، بر استفاده بهینه از ظرفیت های بندری گیلان در جهت جبران کمبود مواد اولیه روغن تاکید نمود و گفت: تعلل در ترخیص و حمل و نقل مواد خام تولید روغن موجود در انزلی جایز نیست و شرکتهای وارد کننده نسبت به ترخیص و تحویل به کارخانجات استان تسریع نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان تاکید کرد: تا زمانی که بازار گیلان مملو از روغن خوراکی به ویژه سرخ کردنی نشود و نیاز بازار گیلان اشباع نگردد، هیچ روغنی نباید از مبادی استان گیلان خارج شود.

وی بابیان اینکه تاکنون اداره کل صمت همواره پیگیر تامین اقلام اساسی برای تعادل در بازار بوده، اضافه نمود: هماهنگی و تعامل بیشتر سایر دستگاه های اقتصادی استان می تواند ضعف های موجود را پوشش دهد و به شدت نیازمند تقویت این حوزه ها هستیم. البته استان گیلان با وجود امکانات زیرساختی می تواند به روند تامین اقلام اساسی کشور را بهبود دهد.

سید محمد اسحاقی ازلزوم برنامه ریزی  اثربخش برای بهره مندی از ظرفیت های موجود سخن گفت و تصریح کرد: با وجود سه بندر فعال گیلان در حاشیه دریای خزر و پتانسیلهای مهم دیگر این امکان را داریم که منابع بالقوه را به ظرفیتهای بالفعل برای توسعه اقتصادی گیلان تبدیل نمائیم.

89

23

66

انتهای پیام

نظر شما