ولی جهانی: شهرستان املش در زمینه گردشگری ظرفیت های زیادی دارد

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۹:۳۱:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۹۴۰۹
ولی جهانی: شهرستان املش در زمینه گردشگری ظرفیت های زیادی دارد
دکتر ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در نخستین جشنواره چای املش که در روستای بیلی لنگه برگزار شد، گفت : شهرستان املش در زمینه گردشگری نیز ظرفیت های زیادی دارد که سرمایه گذاران می توانند از آنها بهره گیری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ولی جهانی مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در نخستین جشنواره چای املش در روستای بیلی لنگه اظهار  داشت : شهرستان املش با  قدمت ۳۵۰۰ ساله در بخش آثار باستانی بسیار غنی است که بخشی از آن آثار  در موزه های داخل کشور و بخشی هم در خارج از کشور موجود است رانکوه وارتفاعات مناطق رانکوه یکی از نقاط مهم از نظر آثار باستانی می باشد.

وی با اشاره به اینکه ۳۵۰ اثر از املش در فهرست آثار ملی ثبت شده اند،گفت : در زمینه آثار باستانی دومین شهرستان در سطح کشور و چهارمین شهرستان در استان می باشد .

جهانی افزود: ۴۷۰ هنرمند صنایع دستی در شهرستان املش فعالیت می کنند و این شهرستان یکی از هفت شهرستان  استان است که در زمینه بافت تاریخی در گیلان حائز اهمیت است.

جهانی اضافه کرد: شهرستان املش در زمینه گردشگری نیز ظرفیت های زیادی دارد که سرمایه گذاران می توانند از آنها بهره گیری کنند.

وی در پایان از تلاش‌های تمامی دست اندرکاران برگزاری این جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

 

انتهای پیام

 

خبرنگار: طاهره ریحانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز