استاندار گیلان : آیت الله بهجت، اسوه کاملی از تقوا، عارفی ساده‌زیست و از مفاخر گیلان است

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۱۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۳۲۹۵۱۵
استاندار گیلان : آیت الله بهجت، اسوه کاملی از تقوا، عارفی ساده‌زیست و از مفاخر گیلان است
استاندار گیلان آیت الله بهجت را اسوه کاملی از تقوا، عارفی ساده‌زیست و از مفاخر استان خواند و گفت که لازمست مجموعه‌ای از سخنان ایشان، به‌عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های امروز و آینده، جمع‌آوری و تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ این روحانی فقید و عالم پارسا را از شخصیت های برجسته معاصر و جهان اسلام و نیز افتخاری برای گیلانیان عنوان و بیان کرد: آیت الله بهجت اسوه کاملی از تقوا و عارفی ساده زیست بود که به سبب سیره ممتاز عملی ، همواره بین مردم ایران و مسلمانان جهان محبوبیتی وصف ناپذیر دارد.

وی با بیان اینکه سخنان ایشان سراسر پند و اندرز بود؛ پیام رهبر معظم انقلاب که وفات آیت الله بهجت را مصیبتی سنگین و ضایعه ای جبران ناپذیر خواندند، یادآور شد و بر لزوم جمع آوری و تدوین مجموعه ای از سخنان ایشان تاکید و اضافه کرد: ایشان مرد عمل بودند و کمتر به گفتار می‌پرداختند و سخنانش نیز سراسر پند و موعظه است که باید به عنوان میراثی ارزشمند برای نسل‌های امروز و آینده منتقل شود.   

دکتر عباسی تبدیل شدن ملک خانوادگی آیت‌الله بهجت به موزه و یا بنیاد آیت‌الله بهجت با هدف گردآوری آثار ، کتب و تدوین زندگی نامه ایشان و ... را اقدامی ارزشمند خواند و گفت: در جریان اجرای این مهم؛ باید اصل ساده‌زیستی مورد توجه قرار گرفته و بر ابعاد معنوی و مذهبی تمرکز باشد.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت را تلاشی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان و فرصتی برای معرفی سیره عملی او به جامعه دانست و افزود: این برنامه باید هدفمند باشد و در اجرای آن از تعامل همه بخش ها بهره گرفت.

استاندار گیلان با اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های استانی درجهت اجرای هرچه بهتر مراسم بزرگداشت آیت الله بهجت(ره) ، بزرگداشت دیگر شخصیت‌های برجسته استان از جمله آیت الله رودباری را نیز ضروری خواند و گفت: باید در مسیر بزرگداشت بزرگان و مفاخر استان گام‌هایی اثربخش برداشت زیرا اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران، با وجود این افراد بیمه است.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با تاکید بر اینکه باید شیوه رفتار و زندگی حضرت آیت الله بهجت فومنی به نسل جدید و آینده انتقال یابد ، افزود: ایشان از فقیهان نامدار و عارف واصل بود که در محضر خدا مخلصانه زندگی کرد و همه کارهایش برای خدا بود و به جهان اسلام و تشیع خدمات ماندگاری در عبودیت و بندگی خدا  ارائه کرد.

آیت الله رسول فلاحتی تاکید کرد : با توجه به جایگاه والای آیت الله بهجت فومنی باید در ورودی استان تمثال مبارک ایشان در شأن منزلت‌شان به مضمون اینکه به گیلان زادگاه حضرت آیت الله العظمی بهجت فومنی فقیه و عارف نامدار شیعه خوش آمدید، نصب و برنامه های غنی فرهنگی و معنوی در طول سال برگزار شود.

وی با بیان اینکه آیت الله العظمی بهجت فومنی ولایت در تصرف داشت و هیچ گاه از سیر و سلوک خود و ارتباط و عبودیت خویش سخنی نگفت ، افزود: امام راحل فرمودند تا زمانی که آیت الله بهجت دعاگوی نظام و انقلاب است؛ به این مملکت آسیبی نمی رسد.

وی تاکید کرد: کتابی از گفتارها و برنامه های اجرایی طی 13 سالی که از ارتحال ایشان می گذرد، تدوین و چاپ شود.

وی همچنین با تمجید فعالیت های دولت انقلابی و مردمی بیان کرد: راهبرد دولت سیزدهم، در تراز انقلاب اسلامی است و حمایت از اقشار مختلف جامعه بویژه اقشار کم در آمد و نیز برخورد با متخلفان ستودنی است.

در این جلسه فرماندار و امام جمعه فومن، رئیس ستاد بزرگداشت و مدیر حوزه علمیه آیت الله بهجت شهرستان فومن و تعدادی دیگر از اعضای ستاد بزرگداشت، مطالبی و گزارش هایی ارائه کردند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز