مسعود زادعلی بنام: رویکرد ما در حفاظت از محیط زیست ، رویکردی صیانتی است

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۸:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۳۳۰۵۷۷
مسعود زادعلی بنام:  رویکرد ما در حفاظت از محیط زیست ، رویکردی صیانتی است
نشست صمیمانه مدیر کل حراست ، مسئول بازرسی ، ارزیابی عملکرد ، رسیدگی به شکایات و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست کشور با همکاران این مجموعه برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ در ابتدای این گردهمایی مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان مباحثی را در خصوص معضلات و مشکلات پیش روی محیط زیست استان مطرح کرد و خواستار مرتفع نمودن این مسایل شد .

 رضا زمانی با تشریح مواردی چون عدم توزیع مناسب پاسگاهها ، عدم دارا بودن ایستگاه اطفا حریق در مناطق گفت: این دست مسایل و نبود اعتبارات کافی در انجام امور محوله ، حفاظت محیط زیست گیلان را در رسیدن به اهداف سازمانی با مشکل مواجه می کند .

زمانی با اشاره به اینکه برای طرح های حفاظتی نقشه راه تعبیه نشده است افزود: عدم نقشه ای منسجم  برای پروژه های زیست محیطی این اداره را با مشکل مواجه کرده است .

 وی با تاکید بر دو معضل اصلی پسماند و فاضلاب در گیلان هم اذعان داشت: همه این عوامل تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی شده و باید راهکار و تدابیر موثری در حل آنها اتخاذ کرد . 

در ادامه رضا فرخی  مسئول  بازرسی ، ارزیابی عملکرد  ، رسیدگی به شکایات و مشاور سازمان حفاظت محیط زیست کشورهم گیلان را استانی دارای   اکولوژیک با حساسیت  بسیار بالا و شکننده عنوان کرد و گفت : حقایق محیط زیستی امروزه بسیار نگران کننده است . وی خشکسالی ، وجودریزگردها در هوا ، کم شدن کیفیت آب های زیر زمینی و فرسایش خاک راعوامل تهدید کننده محیط زیست برشمرد و گفت همه اینها عواملی است که می بایست  با جدیت بیشتر در راستای حفاظت از محیط زیست بکوشیم .

 وی افزود: از آنجا که قطار توسعه کشور باید توسط محیط زیست هدایت شود ادامه داد بازیدهای میدانی از موارد نگران کننده چون تالاب انزلی و اقدامات به موقع در جلوگیری از تسریع در خشک شدن تالاب انزلی و مواردی از این دست می تواند رهنمودی برای بهبود اوضاع محیط زیست کشور تلقی شود .

وی در ادامه در خصوص تعامل با همکاران گفت  :حکمرانی خوب نیازمند صیانت دقیق است و در بیان مسایل می بایست حقایق مطرح شده  و صیانت از آبروی همکاران و حفظ شان و کرامت انسانی در اولویت کاری ما قرار بگیرد .

وی هدف اصلی بازرسی و رسیدگی به شکایات را باز کردن گره از مشکلات همکاران عنوان کرد.

 فرخی همچنین تصریح کرد: فساد اخلاقی و مالی را هیچگونه بر نمی تابیم و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد .

در ادامه این نشست زاد علی بنام  مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست کشور با  بیان اینکه خط قرمز حراست ، تخلف است و  به هیچ وجه قابل اغماض نیست گفت: اگر در وظایفی که بر عهده ما گذاشته شده نظارت نباشد احتمال بر تخلف و خطا زیاد است و اگر در حوزه حراست نظارت ها بیشتر شود بروز خطا کمتراتفاق خواهد افتاد .

وی باتاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مقوله محیط زیست خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم گلوگاههای فساد خیز را شناسایی کرده و با خاطیانی که به محیط زیست آسیب جدی میزنند به شدت برخورد کنیم. 

مسعود زاد علی بنام  گفت: وظیفه ای  که ما در حوزه محیط زیست بر عهده داریم کمتر از دفاع مقدس نیست و ما در قبال کارهایی که انجام میدهیم نسبت به پروردگار و نسل آینده باید پاسخگو باشیم . ایشان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت در خصوص اجرای پروژه بایوجمی انتطار داریم دستگاه قضایی ورود کند و این موضوع را ما دنبال خواهیم کرد . اگر ما بتوانیم  مسببین وضعیت امروز تالاب انزلی را تحت پیگرد قضایی قرار دهیم ضمانتی  برای اجرای پروژه های پیش رو خواهد شد.

وی نقش روابط عمومی ها  را نیز  در تنویر افکار عمومی پررنگ تلقی کرد و افزود: باید برای مردم  ذائقه سازی کنیم  تا فرهنگ حفاظت و صیانت از  محیط زیست در اذهان نهادینه شود .

نظر شما