سرپرست کانون استان گیلان: الگو سازی برای آینده‌سازان، میراث ماندگار شهیدان است

۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۰۸:۴۹:۵۶
کد خبر: ۱۳۳۰۵۸۶
سرپرست کانون استان گیلان: الگو سازی برای آینده‌سازان، میراث ماندگار شهیدان است
سرپرست کانون استان گیلان در دیدار با خانواده شهید «حسین فاخته»، امنیت ایران اسلامی و امیدآفرینی را دست‌آورد رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، الگوپذیری آینده‌سازان از شهیدان و تلاش‌های تربیتی خانواده معظم آنان دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید جلیل میرعظیمی طی دیدار با خانواده معظم «حسین فاخته»، از شهدای والامقام هشت‌سال دفاع مقدس، با تاکید بر نقش شهیدان در صیانت از ایران اسلامی و امنیت کشور تصریح‌کرد: رهبری امام خمینی(ره)، ولایت‌پذیری جوانان و نقش تربیتی خانواده معظم این بزرگواران بسترساز شکل‌گیری شخصیت و پرورش روحیه ایثار و فداکاری در آنان است.

سرپرست کانون استان گیلان درادامه، منش و بصیرت جوانان عصر حاضر را ناشی از هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و الگوپذیری از سیره عملی شهدا خواند و افزود: امنیت، آسایش و ثبات  این روزهای ایران اسلامی نیز دست‌آورد این پشتوانه‌های فکری و عقیدتی‌است.

وی آینده‌ایران اسلامی را علیرغم موانع موجود و همجمه‌های دشمنان داخلی و خارجی، امیدبخش توصیف‌کرد و با خاطرنشان‌کردن تاکید رهبری بر ضرورت امید ‌به آینده گفت: لازم‌است با باورمندی به این توصیه و سفارش  راهبردی، برای تربیت نسلی توان‌مند و آگاه گام‌برداریم.

این مسئول فرهنگی برهمین‌اساس نیز فرهنگ‌سازی و تجلیل از خانواده معظم شهیدان را یک حرکت فرهنگی سازنده توصیف‌کرد و با اشاره به برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قالب «طرح سپاس» اظهارکرد: انجام حداقل یکصد دیدار سالانه با خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان، گامی در جهت تحقق این هدف به‌شمارمی‌رود.

ایرج غلامی، مدیرپایگاه مقاومت بسیج فرهنگیان استان گیلان هم در این آیین که روز چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ صورت‌پذیرفت، از اهمیت هم‌نشینی  با خانواده معظم شهیدان سخن‌گفت و این امر را فرصتی برای بصیرت‌افزایی و حرکت در مسیرهای مدنظر شهدا ارزیابی‌کرد.

پدر شهید «حسین فاخته» نیز طی این دیدار که در منزل  این شهید بزرگوار در روستای رودبره بخش سنگر انجام‌گرفت، از ویژگی‌های شخصیتی و ولایت‌پذیری فرزندش شهیدش صحبت‌کرد و پاس‌داشت از اسلام و انقلاب اسلامی را از اهداف و اولویت‌های وی عنوان‌کرد.

تجلیل از خانواده شهید و اهدای لوح سپاس، به امضای مشترک سید جلیل میرعظیمی، سرپرست اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و علی رفاهتی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان گیلان به این بزرگواران، پایان‌بخش این آیین در قالب «طرح سپاس» به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکر است،  پاسدار شهید «حسین فاخته‌جوبنه»، در فروردین ۱۳۴۲ در روستای «رودبرده» از توابع بخش سنگر شهرستان رشت چشم به جهان‌گشود و پس از سال‌ها مبارزه در پیش از انقلاب اسلامی و  جان‌فشانی در روزهای پس از شکل‌گیری این نظام مردمی، سرانجام در سوم خرداد ۱۳۶۳ به آرزوی دیرینه‌اش رسید و در «بانه» استان کردستان به فیض شهادت نائل‌شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز