لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش خصوصی در جهت حل مسایل حوزه تولید

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۴:۵۲:۲۲
کد خبر: ۱۳۳۵۶۹۵
لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش خصوصی در جهت حل مسایل حوزه تولید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان در دیدار اعضای هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن فولاد و محصولات فلزی استان به عنوان بازوی توانمند فنی و تخصصی دولت؛ بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی در جهت رفع مشکلات و حل مسایل حوزه تولید تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان تیمور پورحیدری گفت: تشکلهای تخصصی بخش خصوصی با پویایی و فعالیت موثر می توانند به دولت در زمینه تصمیم سازی و ارتقای سطح کیفی فعالیتهای اقتصادی کمک شایانی نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربیات بیشتر و شناخت دقیق تر فعالان حوزه تولید از مسایل این عرصه، برگزاری نشستهای دوره ای هم اندیشی با نمایندگان بخش خصوصی و انجمنهای تخصصی فعال، نقش موثری در جهت شناسایی چالشها، همفکری و هم افزایی و نیز کمک به رفع موانع و مشکلات این حوزه از طریق ارائه راهکارهای مناسب خواهد داشت.

پور حیدری همچنین گفت: در راستای مددیریت شرایط ناشی از ناترازی برق و قطع احتمالی برق واحدهای تولیدی، پیگیری های مستمری با همکاری تشکلهای صنعتی و معدنی در جریان می باشد و در زمینه به حداقل رساندن تبعات این امر و جلوگیری از بروز خسارات احتمالی تلاش خواهیم نمود.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اینکه تنها 15 درصد برق مصرفی استان در بخش صنعت می باشد افزود: بازنگری در جدول قطعی برق و کاهش تعطیلی احتمالی در بخش صنعت بویژه صنایع بزرگ و شاخص که آسیب بیشتری خواهند داشت، از مطالبات فعالان صنعتی و معدنی استان است و در این زمینه اقدامات امیدوار کننده ای نیز توسط استاندار محترم گیلان صورت پذیرفته و دستورات مساعد جهت مدیریت مطلوبتر این شرایط صادر گردیده است.

رییس هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن فولاد و محصولات فلزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای این انجمن گفت: انجمنهای تخصصی صنایع همگن در کنار ادارات وزارت صمت در استانها هستند و از بدنه صنایع تشکیل شده اند.

ابراهیم فتح گر افزود: این انجمن در مواقع مختلف از جمله بحرانهایی نظیر کرونا، قطع گاز و برق و سایر حوادث و شرایط بحرانی، بیشترین همکاری را در جهت مدیریت اوضاع و کمک به حل مشکلات معمول نموده است.

وی همچنین گفت: برگزاری همایش روز صنعت و معدن استان در سال گذشته، حضور فعال در دومین نمایشگاه فرصتهای ساخت داخل و رونق تولید استان، برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنایع فولاد، متالورژی و ریخته گری گیلان و عضویت و حضور در برخی مجامع و کمیسیونهای مرتبط با تولید به نمایندگی از بخش خصوصی و ارائه خدمات و مشاوره به تولید کنندگان مرتبط، از جمله فعالیتهای انجمن در سالهای اخیر بوده است.

فتح گر ضمن تاکید بر رفع مشکلات و عدم وضع مقررات و دستورالعملهای مخل تولید و حمایت موثر از تولید کنندگان بویژه در زمینه مدیریت شرایط ناشی از قطع برق تصریح کرد: این انجمن آمادگی خود را جهت همفکری و همراهی با مسئولان محترم مرتبط با حوزه تولید، جهت رفع مشکلات و موانع و ارائه ایده ها و راهکارهای مناسب در جهت تحقق شکوفایی عرصه صنعت و معدن اعلام می نماید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز