مدیرکل صمت گیلان : امکانات لجستیکی مشکلات بندر آستارا آسیب‌شناسی شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۷:۴۴:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۹۹۰۵
مدیرکل صمت گیلان : امکانات لجستیکی مشکلات بندر آستارا آسیب‌شناسی شد
مدیرکل صمت گیلان در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی گفت: امکانات لجستیکی مشکلات بندر آستارا آسیب‌شناسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ تیمور پورحیدری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی که به ریاست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا در سالن غدیر استانداری برگزار شد ؛از پیگیری جدی برای ارتقاء وضعیت بندرآستارا خبر داد و اظهار داشت:  در راستای هموارسازی بسترهای صادرات غیر نفتی اعزام تیمی از سازمان توسعه تجارت در هفته گذشته مشکلات و امکانات لجستیکی بندر آستارا به دقت آسیب‌شناسی شد تا کمبود و نواقص آن مرتفع گردد.

وی اهم مشکلات بندر آستارا را کمبود امکانات گمرکی، عدم کامیون های متناسب محصولات صادراتی و  عدم کد گمرکی برشمرد و گفت: به شدت پیگیر هستیم پس از این کار کارشناسی صورت گرفته، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در اواخر هفته آینده در استان گیلان حضور یابد تا توافقات اجرایی برای اعتلای وضعیت بنادر گیلان به ویژه آستارا حاصل شود .

دبیر کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گیلان در خصوص افزایش دو ماهه صادرات استان سخن گفت و  عنوان کرد: حسب گزارش گمرکات استان گیلان در دو ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۱۸ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش داشته است.

 مدیرکل صمت گیلان در پایان ابراز امیدواری کرد رویکرد صادرات گیلان با توجه به دستور جلسه امروز به سمت و سوی دانش بنیان شدن تولیدات صادراتی با شتابدهی و تسهیل در امور صادرات بیانجامد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز