شناسایی مزیت‌های کشاورزی گیلان و حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع بسته بندی و تبدیلی

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۸:۴۱:۰۸
کد خبر: ۱۳۳۹۹۸۹
شناسایی مزیت‌های کشاورزی گیلان و حمایت از سرمایه‌گذاران صنایع بسته بندی و تبدیلی
استاندار گیلان پس از بازدید از روند ساخت و تکمیل شهرک گلخانه‌ای دیسام شهرستان سیاهکل، گفت که مزیت‌های کشاورزی گیلان، شناسایی و از سرمایه‌گذاران صنایع بسته بندی و تبدیلی، حمایت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی با همراهی شماری از مدیران ستادی استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه از روند ساخت و تکمیل شهرک گلخانه‌ای دیسام شهرستان سیاهکل بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با تبریک هفته جهاد کشاورزی، به راه اندازی این شهرک گلخانه ای در 89  هکتار و تولید محصولات مهمی که در بازار به‌ویژه بازار کشورهای منطقه تقاضا دارند، اشاره و اضافه کرد: زیرساخت‌ها در این مجموعه در حال فراهم شدن است و با تکمیل آنها، برای بیش از 700 نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه مزیت های کشاورزی در گیلان را شناسایی کرده ایم، ارتقاء بهره وری، ایجاد زنجیره ارزش از تولید تا بسته بندی و نیز حمایت از توسعه صنایع تبدیلی را از مواردی عنوان کرد که دارای اهمیت است و سرمایه‌گذاران در این بخش‌ها، با ارائه تسهیلات مختلف از جمله سرمایه در گردش حمایت می شوند.

استاندار گیلان شهرک گلخانه ای دیسام سیاهکل را یکی از بزرگ ترین شهرک های گلخانه ای استان عنوان و خاطرنشان کرد: نمونه دیگری از این شهرک در انزلی وجود دارد البته در نقاط دیگری، عرصه هایی شناسایی شده و در تلاش هستیم بر اساس برنامه های دولت مردمی سیزدهم، فعالیت ها به صورت جهادی استمرار داشته باشد.

دکتر عباسی به راه اندازی راه آهن گیلان و همچنین فعالیت های انجام شده برای توسعه بندرآستارا اشاره و ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این شهرک گلخانه ای، محصولات با کیفیت کشاورزی در گیلان و ایران اسلامی تولید و به نقاط مختلف عرضه شود.

وی همچنین به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری دستور داد با حضور مسئولان مرتبط استانی و شهرستان، در خصوص رفع مشکلات و موانع پیشرفت این شهرک و فراهم سازی زیرساخت های آن، جلسه ای به صورت میدانی برگزار کند.

۲۱ تا ۲۷ خرداد به نام هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز