مدیر کل صمت گیلان : اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۷:۴۸:۳۱
کد خبر: ۱۳۴۲۵۹۴
مدیر کل صمت گیلان : اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند
مدیر کل صمت گیلان در همایش روز اصناف لاهیجان گفت: اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ تیمور پورحیدری در همایش روز اصناف که در سالن همایش اتاق اصناف لاهیجان برگزار شد، ضمن تبریک و پاسداشت سالروز ملی اصناف، گفت: امروز به واسطه درک و همراهی بازاریان انقلابی التهابی که سودجویان تبلیغ آن را می کردند نداریم و با تعامل اصناف شاهد یک بازار آرام و بدون التهاب هستیم و در واقع اصناف ایثارگران عرصه کسب و کار هستند.

 مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان افزود: تلاش و تعامل اصناف استان گیلان سبب شد تا در روزهای اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها از استان هایی باشیم که کمترین مشکل را داشتند و این مهم در نتیجه همت و از خودگذشتگی اصناف استان بدست آمد.

 وی تصریح کرد: روسای اتاق‌های اصناف و اتحادیه های صنفی ما باید از نظر علم بازار و همچنین حوزه مسئولیت خود اطلاعات کافی و تسلط مناسب را داشته باشند، به نحوی که بتوانند به مسئولین استان و شهرستان مشاوره اقتصادی  و راهکار بدهند و در میدان اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند و در این صورت است که کارها تسریع می شود و مسئولین استان و شهرستان می توانند تصمیمات تخصصی تر و دقیق تر اتخاذ نمایند.

 این مسئول همچنین افزود: طرح بسیار خوب و مهمی از طریق وزارت صمت در حال اجرایی شدن است که همان هوشمندسازی بازرسی‌ها می‌باشد که به دنبال آن پایش لحظه ای از بازار در دسترس خواهد بود که می تواند نقش بسزایی در کاهش تخلفات داشته باشد.

 دکتر پورحیدری با بیان اینکه با پیاده‌سازی طرح مردمی سازی یارانه‌ها؛ دست سودجویان از یارانه مردم قطع گردید گفت: یارانه ای که می‌بایست به دست مردم برسد با قاچاق کالاهای یارانه‌ای در کشورهای همسایه خرج می شد که توزیع ناعادلانه یارانه ها را در پی داشت.

 مدیرکل صمت گیلان در پایان خاطر نشان کرد: ما در استان بیش از  ۳۲۰ هزار شغل در حوزه اصناف داریم که نشان می دهد اصناف ، بخش بزرگی از اشتغال استان را شامل می شوند و همچنین در سال گذشته ۲۵ هزار پروانه صنفی در استان صادر گردیده که بسیار قابل توجه بوده و نشان از پویایی اصناف در استان دارد و انشاا... این روند در سال جاری روند بهتری داشته باشد.

گفتنی است؛ در همایش مذکور با حضور فرماندار و سایر مسئولین لاهیجان در پایان با اهدا لوح تقدیر از ۲۵ نفر از پیشکسوتان و منتخبین حوزه اصناف شهرستان لاهیجان تجلیل بعمل آمد.

12222

899

انتهای پیام/

نظر شما