استاندار گیلان :توسعه اشتغال زندانیان در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان و آسیب های اجتماعی موثر است

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۲۳:۲۹:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۲۶۳۶
استاندار گیلان :توسعه اشتغال زندانیان در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان و آسیب های اجتماعی موثر است
استاندار گیلان با بیان اینکه یادگیری حرفه ای توسط زندانی و فراهم شدن زمینه اشتغال ، موجب تغییر مسیر زندگی افراد می شود،گفت: توسعه اشتغال زندانیان در کاهش نرخ بازگشت مجدد به زندان و کمتر شدن آسیب های اجتماعی موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر اسدالله عباسی ر دیدار عضو حقیقی کمیسیون ویژه سند تحول قضایی کشور با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهید والامقام دکتر بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای عزیز ایران اسلامی، افزود: اشتغال زندانیان در زندان ،‌از مسائل مهمی است که می تواند با توانمندسازی ، در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی برای زندانیان و خانواده های آنان را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و  ادامه داد: اشتغال زندانیان ، منبع درآمدی برای آنها و خانواده های‌شان ایجاد کرده و از گرفتار شدن در دامن آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می کند.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای توانمندسازی مددجویان و زندانیان گفت: برای اجرای مطلوب طرح زندان های تحولی در گیلان و توانمند سازی زندانیان، آمادگی و همراهی کامل وجود دارد.

دکتر عباسی با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های موجود در گیلان گفت: دولت آماده ارائه تسهیلات و همچنین معرفی قابلیت ها و پتانسیل های استان در حوزه صنایع دستی و توسعه این هنرهاست.

عضو حقیقی کمیسیون ویژه سند تحول قضایی کشور نیز در این دیدار با اشاره به اینکه گیلان به‌عنوان استان آزمونه (پایلوت) اجرای سند تحول قضایی با محوریت اشتغال آفزینی در زندان ها معین شده، گفت: اشتغال و ایجاد درآمد در هویت و شخصیت زندانی و بازگرداندن او به جامعه و خانواده موثر است و در کاهش آسیب های اجتماعی هم نقش بسزایی دارد.

دکتر علیرضا جمشیدی افزود: هوشمندسازی سلامت زندان‌ها و اجرای طرح زندان‌های تحولی از مهترین برنامه های سند تحول قضایی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد.

در این دیدار اکبرپور مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش زندان‌های کشور، محمدی‌اصل مدیرکل زندان‌های گیلان و تعدادی از مدیران ستادی استانداری و اداره کل زندان‌های استان هم حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز