استاندار گیلان: با حمایت دولت سیزدهم، اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۶:۴۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۴۴۷۸۱
استاندار گیلان: با حمایت دولت سیزدهم، اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است
جلسه ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهوری و استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ نشست ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت امروز (سه‌شنبه) با حضور دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان و نمایندگان دستگاه‌های مختلف در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

دکتر مرتضوی در این جلسه اظهار داشت: در بازدید رئیس جمهوری از این دو رودخانه و در راستای طرح علاج‌بخشی آن‌ها دستور تشکیل کارگروه داده که نخستین جلسه در استان گیلان برگزار شد.
 
وی افزود: در مطالعات جامعی که برای نجات تالاب انزلی انجام شده؛ یک برنامه ۷ ساله پیش بینی شده که سال گذشته در چند حوزه از جمله برای اجرای طرح‌های فاضلاب شهر رشت، انزلی و برخی از فاضلاب‌های مضر نظیر پسماندهای بیمارستانی و فاضلاب زندان لاکان تأمین اعتبار شده و دو طرح دیگر نیز در حال اتمام است که در آینده ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
 
معاون اجرایی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: در نشست امروز تأکید شد که مابقی طرح‌ها هم در دستور کار قرار گیرد و استاندار گیلان مأموریت دارد جلسه علاج‌بخشی تالاب انزلی را در سطح استان مدیریت کند و ما هم این طرح ملی را چه با حضور در استان و چه دعوت از مسئولان ملی و استانی در سطح کشور رصد و پیگیری می‌کنیم.
 
استاندار گیلان نیز در جمع خبرنگاران گفت که در دولت گذشته، اقدامی برای نجات ‌و علاج‌بخشی تالاب انزلی نشد و تمام کارها روی هم انباشته شد.
 
دکتر اسدالله عباسی ادامه داد: با توجه به این‌که حجم کار به دلیل عدم توجه دولت گذشته به ساماندهی این رودخانه‌ها بالاست، دولت مردمی با دستور رئیس جمهوری در سفر استانی به گیلان و با پیگیری‌های معاونت اجرایی، اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه انجام داده و پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
 
وی افزود: با توجه به توان و اعتباری که داشتیم از تمام ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرده‌ایم و اکنون مقدمات عملیاتی طرح‌ها آماده شده و بعضی طرح‌ها مانند زندان لاکان، شیرابه پسماند سراوان و بیمارستان‌ها و تصفیه‌خانه‌ها نیز اجرا شده‌اند.
 
استاندار گیلان با بیان این‌که تمام مجاری فاضلاب‌ها بسته شده و روند پیشگیری از رسوب در قسمت‌های مربوط به آبخیزداری به سمت تالاب انزلی آغاز می‌شود، تصریح کرد: امروز مشکل انباشت رسوب‌ها با برخی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد طی هفته آینده جلسه‌ای با آنها در گیلان برگزار کنیم.
 
رئیس جمهوری بهمن‌ماه سال گذشته در پانزدهمین سفر استانی خود به گیلان، در جمع اقشار مختلف مردم، نخبگان، علما و خانواده شهدا با اشاره به وضعیت اسفناک رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت، دستور تشکیل کارگروهی ویژه برای ساماندهی وضعیت این دو رودخانه را صادر کرده بود.
 
دکتر مرتضوی هم بهمن سال گذشته نخستین کارگروه ساماندهی تالاب انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را برگزار کرد و در همان نشست تأمین اعتبار تکمیل تصفیه‌خانه‌های رشت و اجرای شبکه فاضلاب این شهر، تأمین اعتبار تکمیل طرح‌های آبخیزداری حوزه‌های آبریز تالاب برای جلوگیری از رسوب در تالاب انزلی، تأمین اعتبار مبارزه با آفت سنبل‌آبی در تالاب انزلی و تهیه طرح مبارزه با آن و رسوب‌زدایی تالاب، تهیه طرح ساماندهی و آزادسازی محیط پیرامونی رودخانه‌های رشت، مطالبه و تهیه طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای پیرامون تالاب انزلی و تهیه طرح جمع‌آوری، تصفیه آب و بازچرخانی آب تصفیه شده در مصارف مختلف به تصویب رسیده بود.
 
 
انتهای پیام/
نظر شما