نقش سازنده اشتغال زندانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۴:۰۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۴۵۱۳۲
نقش سازنده اشتغال زندانیان در کاهش آسیب‌های اجتماعی
مدیر کل زندان های گیلان گفت : شکل گیری اشتغال حداکثری در زندانها با حقوق پایه ۳ میلیون تومانی نقش سازنده ای در کاهش آسیب اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از  روابط عمومی اداره کل زندان های گیلان ؛ محمدی اصل مدیر کل زندان های گیلان در نشست با روسای زندان های گیلان ضمن تسلیت بمناسبت شهادت مظلومانه معمار دستگاه قضا و ۷۲ تن از یاران معمار کبیر انقلاب اسلامی تبین برنامه ها و سیاست های دستگاه قضا در حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال را در راستای برنامه های سند تحول قضایی مهمترین وظیفه اصلی و ماموریتی ویژه برای رسیدن به قله موفقیت در این بستر دانست.

وی اتخاذ تصمیمات لازم با بکارگیری زندانیان در بخش های مختلف اشتغال در کنار آموزش برای گروه هدف و خانواده های آنان را فرصتی مناسب برای رسیدن به آنچه که رئوس برنامه های ابلاغی سازمانی است دانست.

مدیر کل زندان های گیلان ، تشویق کارآفرینان را برای ورود به زندان های گیلان با استفاده از تسهیلات خاص از جمله معافیت از مالیات ، بیمه و رایگان بودن مصارف انرژی و همچنین در اختیار داشتن نیروهای انسانی متخصص و کارآموز از مزایای ویژه برشمردند و افزود: اگر امروز با این فرایند مشکلات شغلی و معیشتی زندانیان و خانواده آنان را مرتفع نماییم ، قطعا در آینده مشکلات در خصوص حرفه و کسب مهارت برای راه اندازی شغلی این گروه هدف نخواهیم داشت و این اقشار آسیب پذیر در رفاه اجتماعی بسر خواهند برد بنابراین از مهمترین مزایای زندان تحولی نقش آفرینی آن در چرخه اقتصادی خواهد بود.

محمدی اصل در پایان ، آرامش خانواده های زندانیان در زمان تحمل کیفر سرپرست خانواده را یکی از مسایل مهم دانست که این امر قطعا با همیاری و همراهی و سرکشی های جمعی و مساعدت های همیشگی دستگاه قضایی تامین خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز