فواید ورزش بدنسازی برای بانوان

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۰۸:۵۱:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۷۷۷۲
فواید ورزش بدنسازی برای بانوان
خانمها نگران حجیم شدن در ورزشهای مقاومتی نباشید، تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی شده ودر نتیجه هر چه توده عضلانی بیشتر باشد چربی سوزی بیشتر خواهد بود .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ هورمون تسترون عامل اصلی حجیم شدن در مردان است و میزان تسترون بدن زنان حدودا  ۸تا ۱۰برابر کمتر از مردان است.در نتیجه خانمها ترس از داشتن اندام مردانه نداشته باشید.ورزش های مقاومتی و کار با دستگاه های بدن سازی به خوش فرمی و سفت شدن بدن کمک بسازی میکند.

عوامل زیادی در ساختن تناسب اندام به کمک تمرینات بدنسازی نقش دارند از جمله این عوامل می‌توان به ژنتیک، سن،  وزن، عادات غذایی و خواب اشاره کرد.

 با استفاده از دستگاه های بدنسازی و ورزش های مقاومتی به کاهش توده چربی بدن و افزایش وزن عضلانی،افزایش قدرت عضلانی،افزایش اعتماد به نفس،کاهش خطر اسیب های بدنی،کاهش خطر آسیب های قلبی،افزایش تراکم استخوانی و در نقطه مقابل کاهش خطر پوکی استخوان و در نهایت رسیدن به اندام ایده ال و فرم بدنی مطلوب خواهد رسید.

لازم است بدانید ورزش های مقاومتی به همان اندازه که می توانند مفید واقع شوند اگر بصورت درست طراحی و اجرا نشوند ممکن اسیب های جبران ناپذیری بخصوص در ناحیه کمر ،گردن، زانوها و شانه ها بشوند

در نتیجه توصیه میکنیم برای شروع ورزش حتما از یک متخصص ورزشی برای طراحی برنامه ورزشی و رژیم غذایی کمک بگیرید. تا با اجرای برنامه درست تمرینی متناسب با بدن خود از یک جلسه تمرینی لذت ببرید.

توصیه میشود در طول هفته ۳ تا ۴ جلسه تمرینی ۴۵ دقیقه  تا یک ساعت داشته باشند.

انجام این تمرینات در روزهای پشت سر هم باعث خسته شدن عضلات، احتمال بروز آسیب دیدگی و تمرین زدگی می‌شوند.

تمرینات قدرتی و کاهش وزن:

هنگامیکه درباره کاهش وزن صحبت می‌کنیم، افراد تمایل دارند از ورزش‌های هوازی استفاده کنند. ورزش‌های هوازی همچون ایروبیک، دویدن، دوچرخه سواری، زومبا و... به دلیل تحرک بالایی که دارند، سبب افزایش تعریق بدن و سوختن چربی‌ها می‌شوند،و تصور غلط بر این است که هر چه بیشتر در ورزش عرق کنند چربی سوزی بیشتری دارند.

تمرینات قدرتی باعث افزایش توده عضلانی شده ودر نتیجه هر چه توده عضلانی بیشتر باشد چربی سوزی بیشتر خواهد بود .

به دلیل افزایش حجم توده عضلانی ممکن است کاهش وزنی که اتفاق می‌افتد در سایز افراد مشخص نشود، به همین دلیل افراد فکر می‌کنند کاهش وزن کمتری نسبت به انجام ورزش‌های هوازی داشته‌اند. تاثیر تمرینات قدرتی در حالت معمول نه‌تنها در کاهش وزن است، بلکه به عضله سازی نیز کمک می‌کند، به همین دلیل سبب شکل‌دهی و فرم‌دهی بدن می‌شودو این ویژگی سبب افزایش رضایت مندی در بانوان میشود زیرا علاوه براینکه وزن کم کرده اند به فرم بدنی ایده الی میرسند.

بدنسازی برای خانم ها فواید بسیار زیادی دارد به طور مثال خانم های جوانی که به طور مرتب ورزش می‌کنند علاوه بر داشتن بدنی زیبا و ورزیده، در سنین میانسالی کم تر دچار امراض و بیماری های زمینه‌ای می‌شوند و علاوه بر این مورد این خانم ها می‌توانند زایمان آسانتری نیز داشته باشند.

 

سیده مریم مصطفویان

دکتری فیزیولوژی ورزشی

مدرس دانشگاه و مسئول کمیته مربیان هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان

 

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز