جمعیت هلال احمر گیلان، جزء دستگاه‌‎های برتر امر به معروف و نهی از منکر

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۲:۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۳۶۰۶۷۲
جمعیت هلال احمر گیلان، جزء دستگاه‌‎های برتر امر به معروف و نهی از منکر
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: هلال‌احمر در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری جزء دستگاه‌های برتر استان شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: سابقه این نهاد عام المنفعه به یکصد سال می‌رسد، در ابتدای انقلاب، امام(ره) و بعد از آن مقام معظم رهبری نهادی را به عنوان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر راه‌اندازی کردند که مهم‌ترین رمز حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، بُعد مردمی دستگاه‌ها بوده و هر دستگاهی که مقام معظم رهبری در آن نماینده دارند، ماهیت و محوریت کار آن مردم‌محوری است.

غلامی اظهار کرد: دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه با استفاده از ماموریت‌های دینی و با رویکرد دینی، به قصد صیانت از ماهیت مردمی، گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های مردمی، هلال‌احمر را در مهم‌ترین هدف خود که خدمات بشردوستانه است، همراهی و همکاری می‌کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین امیر چهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در استان‌ها دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه به صورت مستقل و زیر نظر نماینده مقام معظم رهبری به قصد همراهی و هم‌افزایی با تمام بخش‌ها برای رسیدن به اهداف بشردوستانه همراهی می‌کند که شیوه کار ما ماموریت‌های فرهنگی و شرعی در قالب شوراهای سه‌گانه فرهنگی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز است که با حضور معاونین و مدیرعامل شکل می‌گیرد و این شوراها سیاست‌گذار، همراهی‌کننده، تسهیل‌گر و ناظر بر فعالیت‌های فرهنگی بخش‌ها و معاونت‌های مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمین چهری با بیان این که چهار رویکرد اصلی، ماموریت کار ما در حوزه فرهنگی است، عنوان کرد: اول ماموریت‎های فرهنگی مناسبتی است که در اتاق فکر مورد بررسی قرار می‌گیرد، دومین رویکرد ما فعالیت‌های ویژه و غیرمناسبتی است که با توجه به شرایط کشور و آسیب‌شناسی در اتاق فکر، آسیب‌هایی که پیش‌روی خانواده هلال‌احمر بوده، شناسایی و سیاست‌گذاری می‌شود، یکی از این فعالیت‌های ویژه، فعال‌سازی کانون‌های طلاب بوده که هدف نهایی آن استفاده از ظرفیت معارف دین و اخلاق توسط مبلغین، آموزش دیده‌ها، فارغ‌التحصیلان و طلاب حوزه‌های علمیه جوان در ماموریت‌های بشردوستانه هلال‌احمر است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان تصریح کرد: در این کار فرهنگی، پیوست مذهبی و دینی یک لزوم و ضرورت و تفاهمی بین هلال‌احمر و حوزه‌ علمیه گیلان است که به امضا رسید و بندهایی در آن برای بهره‌گیری از ظرفیت طلاب در هلال‌احمر و به ویژه در شرایط بحران مصوب شد که سازوکار آن نیز مشخص شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان ضمن تاکید بر مقوله خانواده اظهار داشت: یک بحث خانواده است، خانواده امروز از سوی دشمن مورد تهدید و تحریم بوده و دشمن دنبال قداست‌‎زدایی از این مفهوم است، کار ویژه‌ برای پیشگیری و مبارزه با این هجمه این است که ما بتوانیم برای جوانان در خصوص خانواده، اهمیت و جایگاه آن، تشکیل خانواده و تسهیل در امر ازدواج کمک کنیم. مشاوره خانواده از دیگر فعالیت‌ها بوده و ازدواج خانواده هلالی نیز مطرح است که زمینه فرهنگی و تشویق برای دختران و پسرانی که عضو هلال‌احمر هستند، فراهم شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر گیلان خاطرنشان کرد: هلال‌احمر در زمینه فعالیت های امر به معروف و نهی از منکر در سال جاری جزو دستگاه‌های برتر استان شد و حکم مذکور را از دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان دریافت کرد.

12

انتهای پیام/

 

نظر شما