قرار گرفتن چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی

۱۴۰۱/۰۵/۱۵ - ۱۲:۵۳:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۰۷۱۲
قرار گرفتن چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی
استاندار گیلان یه قرار گرفتن چهار شهرستان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی اشاره و رعایت دقیق توصیه های بهداشتی را عاملی موثر در کنترل بیماری دانست و گفت: مبلغان و فعالان فرهنگی در ماه محرم مردم را به مشارکت در امر واکسیناسیون تشویق کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گیلان با تسلیت ایام ماه محرم و فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی ، به قرارگرفتن چهار شهرستان سیاهکل ، ماسال ، صومعه سرا و رودسر در وضعیت قرمز اشاره و اظهار کرد: برخی از شهرستان ها در وضعیت پرخطر (نارنجی ) و تعدادی نیز در وضعیت زرد هستند و هیچ یک از شهرستان ها در وضعیت آبی قرار ندارد.

 عباسی بر لزوم حفظ سلامت مردم و توجه به دستورالعمل های بهداشتی در جهت مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و با بیان اینکه سلامت مردم برای ما اهمیت ویژه ای دارد، افزود: سوگواری در ایام محرم، تعظیم به شعائر و ارزش‌ های دینی است و در این مسیر، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم عزاداری و حفظ سلامت عزاداران حسینی، ضرورت دارد.

استاندار گیلان اجتناب از عادی انگاری و تاکید مستمر پزشکان ، سخنرانان، اصحاب فرهنگ و هنر و نیز رسانه ها به موضوع رعایت بهداشت فردی و اجتماعی را امری مهم خواند و یادآور شد: بی توجهی به امر بهداشت، موجب گسترده تر شدن دامنه شیوع بیماری و به دنبال آن افزایش شمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی می شود.

وی بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی ها از اصناف با هدف توسعه و الزام به امر بهداشت تاکید کرد و گفت: تزریق واکسن و نصب کد QRاصناف، شرط ادامه فعالیت واحدهای صنفی است.

استاندار گیلان به موضوع واکسیناسیون اشاره و بیان کرد: تزریق دُز سوم و یادآور همواره مورد تاکید است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی با همراهی سپاه و بسیج و عوامل اجرایی طرح شهید قاسم سلیمانی نسبت به تقویت اجرای واکسیناسیون اقدام کنند.

وی به فرمانداران تاکید کرد تا در جهت افزایش تزریق واکسن و بهبود سطح ایمنی در استان از سخنرانان و فعالان فرهنگی ایام محرم درخواست کنند تا بصورت اقناعی افراد جامعه را به امر مهم واکسیناسیون دعوت کنند.

 عباسی با تقدیر از فداکاری های خالصانه پزشکان و کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا ، تصریح کرد: در تعطیلات پیش رو بیمارستان ها باید همچون دیگر ایام سال بصورت مستمر فعال بوده و به بیماران ارائه خدمت نمایند.

وی برضرورت حضور پزشکان در بیمارستان و لغو مرخصی ها در تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد و گفت: پزشکان و کادر درمان که اثربخشی آنان همواره به جامعه اثبات شده و انتظار می رود در این ایام سوگواری نیز مجاهدانه به بیماران خدمت کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به سیلاب اخیر در چند استان و تداوم سامانه بارشی در کشور اشاره و تصریح کرد: صدا و سیما و رسانه ها خبری بصورت مستمر هشدارهای هواشناسی را منتشر نمایند و به مردم هشدار دهند تا از حضور در مناطق پرخطر و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان های گیلان از طریق ارتباط تصویری حضور داشتند، تعدادی از اعضای ستاد مدیریت کرونا گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده، ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز