استاندار گیلان: راهپیمایی اربعین نماد همبستگی امت اسلام است

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۱۲:۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۳۶۹۰
استاندار گیلان: راهپیمایی اربعین نماد همبستگی امت اسلام است
استاندار گیلان راهپیمایی اربعین را نماد همبستگی امت اسلام دانست و گفت: در مرز آستارا باید با توسعه زیرساخت‌ها، بستر استقبال گسترده از زائران اربعین حسینی فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی در جلسه ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین از بزرگترین مراسم‌های مذهبی مسلمانان و نماد همبستگی امت اسلام است، اظهار کرد: حضور گسترده افراد با مذاهب مختلف در مراسم اربعین نشان از گرایش مردم دنیا به دین و علاقمندی آنان به مسیر الهی است. 

استاندار گیلان با اشاره به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن شور حسینی بین مردم، گفت: با وجود تمامی مشکلات و بیماری‌ها، مردم همچنان حضور پررنگ و معناداری در این مراسم معنوی دارند و مسئولان نیز موظفند که با رفع مشکلات، شرایط حضور مردم در اربعین را تسهیل کنند. 
 
وی با تاکید بر ضرورت عملکرد جهادی مسئولان ستاد اربعین استان برای رفع مشکلات، تصریح کرد: در مرز آستارا باید با توسعه زیرساخت‌ها، بستر استقبال گسترده از زائران اربعین حسینی فراهم شود. 
 
دکتر عباسی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین آرد مورد نیاز زائران اربعین حسینی باید پیش‌بینی شود، بیان کرد: در شهرستان‌های استان، برخی از نانوایی‌ها برای خدمات دهی به زائران اربعین مشخص و ساعت کار آنها افزایش یابد. 
 
استاندار گیلان بر لزوم افزایش سهمیه نانوایی‌هایی که خدمات گسترده‌ای به مردم می‌دهند اما به دلیل کمبود آرد زود تعطیل می‌شوند، تأکید کرد و افزود: محدودیتی در اختصاص آرد به نانوایی‌ها وجود ندارد اما باید از حیف میل آن جلوگیری کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما