استاندار گیلان خبر داد: عزم جدی دولت مردمی سیزدهم در بهره‌مندی صحیح از سرمایه‌های اجتماعی

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۲۳:۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۳۶۳۹۶۷
استاندار گیلان خبر داد: عزم جدی دولت مردمی سیزدهم در بهره‌مندی صحیح از سرمایه‌های اجتماعی
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به نقش تاثیرگذار تشکل های مردم نهاد در مسیر توسعه گیلان، گفت: دولت مردمی سیزدهم در بهره‌مندی صحیح از سرمایه‌های اجتماعی عزم جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی در همایش روز ملی تشکل‌ها که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اظهار کرد: باید از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد به عنوان سرمایه‌های اجتماعی در توسعه گیلان استفاده بهینه کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دولت جهادی سیزدهم همواره در کنار مردم حضور دارد، افزود: در این میان، تشکل‌های مردم نهاد توانسته‌اند به عنوان بازوی حمایتی توانمند مردمی در کشور و استان، حضوری مؤثر داشته باشند.

وی با یادآوری تلاش های کادر درمان در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد در کنار کادر بهداشت و درمان نقش بسزایی ایفا کردند که تلاش هایشان فراموش ناشدنی است.

استاندار گیلان با بیان اینکه در کنار تشکل‌ها می تواند اقدامات خوبی در سطوح مختلف شکل بگیرد، از مدیران کل و فرمانداران استان خواست تا از این ظرفیت در شکوفایی فرصت‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

 عباسی با تاکید بر ضرورت توجه به مطالبات و خواسته‌های قانونی تشکل‌های مردم نهاد، افزود: همانطور که خانه های هلال در روستاهای استان تشکیل شد، در هر شهرستان یک خانه سمن ایجاد و در اختیار تشکل‌های مردم نهاد قرار گیرد.

استاندار گیلان همچنین بر لزوم تسریع در بررسی پرونده‌ متقاضیان ایجاد  تشکل‌های مردم نهاد و جلوگیری از طولانی شدن فرآیند صدور مجوزها  و تأکید کرد.

در پایان این همایش تعدادی از تشکل‌های مردم نهاد منتخب توسط استاندار گیلان تقدیر شدند.

 عباسی استاندار، همچنین از نمایشگاه دستاوردهای سازمان‌های مردم نهاد گیلان که در حاشیه این همایش برگزار شده است نیز بازدید کرد.

گیلان دارای ۴۰۰ تشکل مردم نهاد است.

اولین نمایشگاه دستاوردهای سازمان های مردم نهاد گیلان از ٢٣ تا ۲۵ مرداد در خیابان شهید انصاری جنب بوستان ملت تالار مرکزی رشت از ساعت ۸ تا ٢٠ برای بازدید علاقمندان دایر است.

در این نمایشگاه برگزیده‌ای از فعالیت موسسات مردم نهاد گیلان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و کارآفرینی به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز