ضرورت توسعه کسب و کار با بهره گیری از روش های روز دنیا

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۲۳:۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۳۶۵۳۵۲
ضرورت توسعه کسب و کار با بهره گیری از روش های روز دنیا
در همایش "فرانچایز و توسعه کسب و کار "در خصوص بهره گیری از روش های روز دنیا برای توسعه حوزه های بازار ، صنایع و خدمات پرداخته شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، روهام قلیچی رئیس کمیسیون آموزش، پژوهش و فناوری انجمن فرانچایز ایران در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار که در سالن همایش  های سرپرستی بانک ملی رشت برگزار شد ،گفت :این همایش برای اولین بار در گیلان و با حضور فعالان شاخص حوزه اصناف، صنایع و بخش خدمات و گردشگری استان برگزار می شود.

index2

رییس مرکز آموزش بازرگانی گیلان ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین عنوان کرد : امروز  و در این همایش دکتر" امیر حسین اسدی "مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت ، "محمد علی ملایی" مدیرعامل انجمن فرانچایز ایران ، "مجید کرباسچی "رییس هیات مدیره انجمن فرانچایز کشور به همراه "فربد طهرانی " از مدرسان و اساتید برجسته حوزه کسب و کار و موسس مرکز مذاکره ایران به ارائه مطالب علمی، آموزشی کاربردی و مشاوره به صاحبان کسب و کار در این زمینه خواهند پرداخت.

قلیچی تصریح کرد: کمک به توسعه کسب و کار در استان گیلان، افزایش فروش، همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی (GDP ) استان گیلان، از مهمترین اهداف این همایش می باشد.

وی گفت: دخیل کردن فناوری در بحث فرانچایز و انتقال تجربه افرادی که در این زمینه موفق گردیده و یا شکست خورده اند از دیگر اهداف برگزاری این همایش خواهد بود.

photo_2022-03-13_11-25-34-پورحیدری

 در ادامه تیمور پور حیدری مدیر کل صمت گیلان در این همایش اظهار داشت : تاکیدات بسیاری در وزارت صمت در خصوص توسعه کسب و کار و آموزش در این زمینه وجود دارد و استان گیلان نیز در بحث فرانچایز و مباحث مرتبط با کسب و کار پیشرو است .

وی افزود : در رشد و توسعه کسب و کار و بهره گیری از روش نشان سپاری باید تلاش بیشتری بخرج دهیم.

پور حیدری اضافه کرد : در استان گیلان دارای ۷۰ برند معروف هستیم و اگر برنامه ریزی دقیق و اصولی برای امر توسعه کسب و کار صورت گیرد و از روش های سنتی خارج  و به سمت مدل های روز دنیا پیش رویم ، می توانیم استان را در حوزه تجارت و اقتصاد به شکوفایی برسانیم.

وی گفت: اگر در حوزه تجارت و فضای کسب و کار استان را از روش‌های بروز و علمی استفاده کنیم در زمینه رونق اقتصادی می توانیم پیشرفت نماییم.

پور حیدری با اشاره به ظرفیت های استان در بحث تولید ، تجارت و خدمات عنوان کرد : ۷۶ نفر در قالب تور تجاری و صنعتی از کشور تاتارستان به گیلان برای بازدید از ظرفیت های استان در روزهای آتی ورود خواهند کرد .

index5

محمد علی ملایی عضو هیات مدیره و مدیر عامل انجمن فرانچایز ایران نیز در این همایش با بیان اینکه گیلان نخستین استانی است که همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار در آن برگزار می شود ،اظهار کرد : با فرهنگ سازی و ترویج فرانچایز اصولی ، می توان قدم های مثبتی برای رونق اقتصادی در کسب و کارها برداشت .

وی اضافه کرد: فرانچایز حق امتیاز گرفتن و تابلو فروشی نیست بلکه مدلی برای توسعه کسب و کار به طریقه ی علمی و اصولی است.

ملایی خاطر نشان کرد : امیدواریم  بسترهایی برای فرانچایزرها ایجاد شود تا بتوانند بالنده تر کسب و کار خود را توسعه دهند و مانع از تعطیلی کسب و کارهای خرد شویم.

وی افزود : مدل فرانچایز می تواند کسب و کارها را ماندگارتر کند و امیدواریم با حمایت متولیان این فرآیند را توسعه دهیم .

1

مجید کرباسچی رئیس هیات مدیره انجمن فرانچایز ایران نیز در این همایش گفت : فرانچایز جایگاه خاصی در جهان دارد و اگر چه که کشور ما دیر به این بحث پیوسته است اما همچنان ایران می تواند در این زمینه توسعه و رشد خوبی داشته باشد .

 وی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد : انطباق خاصی بین اصول فرانچایز و مدل توسعه با اقتصاد مقاومتی است چون این مدل مردمی ، قابل توسعه و صادرات  می باشد .

وی به پتانسیل های اقتصادی و جغرافیایی و زیر ساختی استان گیلان اشاره کرد و افزود : استان گیلان ظرفیت های بسیار خوبی از نظر جغرافیایی دارد و می تواند دروازه ورود به اوراسیا باشد .در خصوص  تجارت و صادرات  ،اتاق بازرگانی و ارتباطات فی ما بین با کشورهای همسایه می تواند در بحث توسعه کسب و کار موفق باشد .

index4

امیر حسین اسدی مدیر کل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت  در همایش فرانچایز و توسعه کسب و کار گفت : شرکتی می تواند نمایندگی اعطا کند که توانمندی های خاص داشته باشد و تابع اصول فرانچایز و دریافت نشان تجاری باشد  و قوانین را رعایت کند.

وی افزود : فرانچایز نیازمند بستر سازی و فرهنگ سازی لازم است ،برنامه های وزارت خانه صمت حمایت از هر گونه روش های توسعه کسب و کار منجمله فرانچایز است.

وی اضافه کرد : توانمند کردن بخش خصوصی و بهره گیری از موضوعاتی نظیر دیجیتال مارکتینگ، فرانچایز و غیره در دستور کار قرار دارد.

index

فربد طهرانی موسس مرکز مذاکره ایران نیز در این همایش مزایای فرانچایز را بر شمرد و گفت : ریسک کمتر ،عدم نیاز به تخصص ،سوددهی سریع ،عدم نیاز به تبلیغات جداگانه ،کاهش هزینه های تامین ،حاشیه سود بیشتر و اعتماد و اطمینان بیشتر است.

فرانچایز برای کسانی مناسب است که به کار درون سیستمی ، زود بازده بودن ،عدم ایده پرداز بودن و همزمان کار کردن با کار قبلی را ترجیح می‌دهند.

گفتنی است در ادامه پنل تخصصی آموزش فرانچایز با تدریس اساتید مدعو برگزار شد .

لازم بذکر است، فرانچایز مدلی برای توسعه کسب و کار است، هنگامی که یک فرد یا مجموعه بخواهد سهم خود را در بازار فروش افزایش دهد یا دامنه جغرافیایی خود را با هزینه کم افزایش دهد، می توانند برای محصول و نام برند خود فرانچایز ایجاد نماید.

انتهای پیام/

خبرنگار : طاهره ریحانی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز