مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان: نماز اساس زندگی است

۱۴۰۱/۰۵/۲۷ - ۱۷:۲۷:۵۷
کد خبر: ۱۳۶۵۶۰۱
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان: نماز اساس زندگی است
مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان نماز را اساس زندگی انسان دانست و جایگاه و اثرات مثبت این فریضه الهی را غیر‌قابل انکار توصیف‌ کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ پریسا خیرخواه که در جمع مسئولان استانی، کارکنان، اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و خانواده‌های آنان سخن‌می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: چنان‌چه جایگاه نماز به واقع ‌پذیرفته‌شود، هیچکس قادر به  منع آن برای انسان نخواهد‌بود.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در همین ارتباط حرمت، جایگاه و اثرات مثبت خواندن نماز و عمل به فرایض را یادآور‌ش و پاکی نیت  را لازمه برپایی این فریضه عنوان‌کرد.

وی که در ویژه‌برنامه «آیه‌های آفتاب»، به مناسبت ماه محرم، دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و سالروز بازگشت آزادگان به ایران اسلامی صحبت‌می‌‌کرد، دهه دوم ماه محرم و ایام اسارت آل‌الله را مورد توجه قرارداد  و با خاطر‌نشان‌کردن مصائب اسرای کربلا گفت: این روز‌ها را میتوان به مراتب دشوار‌تر از نیمه نخست ماه خون و قیام محسوب‌کرد و رسالت حضرت زینب‌(س) را در انتقال پیام قیام حسینی و حمل برچم امر به ‌معروف و نهی از منکر، خطیر برشمرد.

خیرخواه با بیان اینکه پاس‌داشت قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند رسیدن به زهد و عرفان عقلانی¬است، تصریح‌کرد: این شایستگی و شناخت قدر و جایگاه، در حضرت زینب‌(س) متبلوراین مسئول استانی دیگر بخش سخنان خود را به  26 مرداد ماه، سالروز بازگشت آزادگان به کشوراختصاص‌داد و از این بزرگواران با عنوان شهدای زنده و سرمایه های ایران اسلامی یاد‌کرد.

او  با والا و شامخ توصیف‌کردن جایگاه شهیدان، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم آنان گفت: قدرشناسی از این سرمایه‌ها، نیازمند فرهنگ‌سازی، توجه ویژه به طرح تکریم وارج‌گذاری به رشادت‌ها و تحمل مصیبت‌ها از سوی آنان است.

مدیر‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این که لازمه نهادینه‌سازی فرهنگ قدرشناسی، درک درست از جایگاه و آگاهی از دشواری‌‌های ایثارگران است، تاکید‌کرد: برای ایجاد پیوند‌های هرچه‌بهتر ، نیازمند هم‌نشینی اهدای شاخه¬‌گُل‌های سپاس به این عزیزان هستیم .

قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ستاد اقامه نماز استان گیلان، پایان‌بخش صحبت‌های پریسا‌خیرخواه در ویژه‌برنامه«آیه‌های آفتاب» بود که روز چهارشنبه، 26 مرداد 1401 در سالن سینمای اداره-کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

 

انتهای پیام/

نظر شما