رئیس هیات مدیره ایصیاد : اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم برای توسعه تجارت در حال انجام است

۱۴۰۱/۰۶/۳۰ - ۰۸:۴۸:۵۵
کد خبر: ۱۳۷۹۷۱۰
رئیس هیات مدیره ایصیاد : اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم برای توسعه تجارت در حال انجام است
سعید محمد جان رئیس هیات مدیره انجمن صنعتگران و تجار ایرانی ترکیه اظهار داشت : دولت سیزدهم گام های خوبی در جهت رفع موانع تجارت و توسعه آن برداشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ سعید محمد جان رئیس هیات مدیره انجمن صنعتگران و تجار ایرانی در ترکیه ( ایصیاد) در نشستی که با حضور جمعی از تجار ایرانی و سرمایه گذاران و فعالان تجاری و صنعتی استان  و فرماندار شهرستان رشت برگزار شد ، اظهار داشت : انجمن ایصیاد بیش از ۹ هزار عضو از صنعتگران ،تجار ،صاحبان هلدینگ  ها ایرانی و ۱۴ هزار عضو از شرکت های ترکیه ای که در ارتباط با کشور ایران هستند و هیئت مدیره این انجمن دارای ۲۱ عضو می باشد.

وی با اشاره تجارت بین کشورهای ترکیه و ایران گفت : در سال ۲۰۱۶ بر طبق انعقاد قراردادها حجم مبادلات و تجارت به ۲۱ میلیارد دلار در بین دو کشور رسیده بود اما با اعمال تحریم ها و سیاست های دولت ترامپ این حجم از تجارت ها ،اکنون به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال رسیده است.

محمد جان ادامه داد : تجارت مواد نفتی و پتروشیمی بر طبق رقم های رسمی به ۹ میلیارد دلار در بین دو کشور رسیده است و مجموع حجم تجارت بین ایران و ترکیه ۱۱ میلیارد دلار می باشد.

وی اضافه کرد : یکی از افتخارات انجمن ایصیاد این است که تنها انجمن رسمی بین ایران و ترکیه می باشد .

محمد جان با بیان اینکه حجم مبادلات بین ایران و ترکیه در گذشته ۳۰ میلیارد دلار پیش بینی شده بود ،عنوان کرد : امیدواریم که در کنار تجار ایرانی که در داخل کشور هستند و با توجه به معضلات و تحریم هایی که وجود دارد به فعالیت های تجاری خود ادامه می دهند و با همکاری یکدیگر بتوانیم به میزان پیش بینی شده تجارت و رقم ۳۰ میلیارد دلار در سال برسیم.

رئیس هیات مدیره انجمن ایصیاد با اشاره به رقم ۲۲۹ میلیارد دلاری حجم تجارت بازرگانان ترکیه با دنیا، گفت : کشور ترکیه پایگاهی شده برای کارخانجات عظیم و قوی

   که در دنیا وجود دارد به عنوان زیر مجموعه های مواد اولیه و تولید کنندگان قطعات یدکی و ... و اکنون در شرایطی قرار دارد که می توانیم از آنها بهره برداری کنیم.

وی با تشریح بخش های مختلف انجمن ایصیاد اظهار داشت : ایصیاد از ۸۵ بخش مختلف تشکیل می شود و شامل بخش های ورزشی ،پزشکی ،تجاری و غیره می گردد که در تمامی این بخش ها نیز دارای اعضا می باشد.

 محمد جان با اشاره به استقرار دولت سیزدهم و اقدامات خوب رئیس جمهور در خصوص توسعه صنعتی در کشور و همچنین توجه به مناطق آزاد ،اظهار کرد : انتصاب آقای پیمان پاک به عنوان رئیس سازمان توسعه تجارت ایران بارقه ای امیدی برای تجار ایجاد کرد و در زمینه ی کاهش تعرفه های گمرکی نیز از سوی ایشان اقدامات خوبی صورت گرفت .

وی در زمینه برند سازی محصولات ایرانی گفت :  با برند سازی و افزایش کیفیت و استاندارد سازی تولیدات بر طبق استاندارد های روز دنیا شرکت های استان نیز می توانند به قلب تجارت دنیا رسوخ کنند.

وی افزود : شرکت های ایرانی باید ترس از صادرات را باید کنار بگذارند و همچنین دولت نیز از صادرات حمایت کنند آنچنان که دولت ترکیه چنین حمایتی را از تجار داشته است .

 محمد جان خاطر نشان کرد : بازاری که در خارج از کشور است نیازمند شرکت ها ،تولیدکنندگان و تجار ایرانی است.

گفتنی است در این جلسه ، حمیدرضا امام پناهی فرماندار شهرستان رشت ، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی گیلان ،فرخ ادیب قدس نخستین لژیونر تاریخ فوتبال گیلان( ساکن ترکیه )و جمعی از فعالان تولیدی ،صنعتی ،تجاری استان گیلان حضور داشتند.

photo_۲۰۲۲-۰۹-۲۱_۰۸-۵۱-۲۹

خبرنگار: ماریا اخوان ماسوله

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز