عباسی: آموزش مهارت های شغلی زندانیان در کاهش تکرار جرائم موثر است

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ - ۱۴:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۳۹۲۶۵۹
عباسی: آموزش مهارت های شغلی زندانیان در کاهش تکرار جرائم موثر است
استاندار گیلان به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم کاهش تعداد زندانیان اشاره کرد و گفت: آموزش مهارت های شغلی زندانیان در کاهش تکرار جرائم موثر است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار مدیرکل آموزش و پژوهش سازمان زندان های کشور، آموزش مهارت های شغلی را امری مهم در کاهش میزان تکرار جرائم زندانیان دانست و افزود: توسعه ابعاد شخصیتی محکومین و توانمندسازی آنان یک ضرورت است.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم کاهش تعداد زندانیان اشاره کرد و گفت: توجه به اشتغال زندانیان و حرفه آموزی آنان اقدامی موثر در مسیر اصلاح فردی و نیز امنیت افزایی در جامعه است.

عباسی فراهم کردن زمینه مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار و تقویت اقدامات اصلاحی و بازپروری در زندان‌ها را ضروری دانست و بر لزوم طبقه‌بندی زندانیان با هدف پیشگیری از ارتکاب جرم تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بزهکاری، نتیجه غفلت، دوری از خداوند و کمرنگ شدن اعتقادات است؛ از اینرو باید نسبت به خداشناسی و خودشناسی بعنوان عنصری مهم در امر تربیت در همه رده های سنی به ویژه کودکان توجه داشت.

نماینده عالی دولت در گیلان به نقش موثر سیستم آموزشی در پیشگیری از جرم اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش  و دانشگاه ها با تقویت آموزش های مرتبط، در پیشگیری و کاهش جرائم نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما