مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه سرانه ورزشی گیلان

۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۰۹:۳۰:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۷۵۰۵
مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه سرانه ورزشی گیلان
نماینده عالی دولت در گیلان از اختصاص ۱۰۰ هکتار از اراضی بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مشارکت بنیاد در توسعه سرانه ورزشی گیلان خبر داد و گفت: سند سه هزار واحد روستایی به روستائیان اعطا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  اسدالله عباسی در حاشیه نشست مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار و مجمع نمایندگان گیلان با رئیس بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مشکل راه‌های دسترسی به کارخانه سیمان با همکاری بنیاد مستضعفان برطرف می‌شود، اظهار کرد: عصر روز گذشته بازدیدی از کارخانه سیمان دیلمان داشتیم و با بررسی‌های به عمل آمده با کمک بنیاد مستضعفان، ۶۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل راه دسترسی به کارخانه سیمان دیلمان تعلق گرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اجرای صحیح طرح نهضت مسکن ملی در گیلان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته و با همکاری بنیاد مستضعفان، ۱۰۰ هکتار از اراضی این بنیاد برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان اختصاص پیدا کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به احداث ۸۷۰ واحد مسکن محرومین در این استان، بیان کرد: این واحدها توسط بهزیستی و کمیته امداد در حال احداث است و در صورت پیشرفت مناسب تا دهه مبارک فجر، این سهمیه به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد و در بین شهرستان‌‌های مختلف گیلان توزیع می‌شود.

 عباسی با بیان اینکه در شهرستان آستانه‌اشرفیه ۱۳۰ هکتار و در بندر انزلی هم چندین هکتار اراضی برای پرورش ماهیان خاویاری و کاشت توتستان وجود دارد که مقرر شد بنیاد مستضعفان این اراضی را در اختیار دولت قرار دهد.

وی با بیان اینکه اراضی با مالکیت بنیاد مستضعفان که در اختیار کشاورزان است، باید تعیین تکلیف شود، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته این اراضی در اسرع وقت تعیین تکلیف شده و به صورت توافقی به کشاورزان واگذار می‌شود.

استاندار گیلان از اعطای سند سه هزار واحد روستایی به روستائیان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان گیلان مقرر شد تا با همکاری بنیاد مستضعفان سند سه هزار واحد روستایی به متقاضیان اعطا شود.

 عباسی یکی از اهداف دولت در استان گیلان را توسعه سرانه ورزشی دانست و تصریح کرد: مقرر شد دهستان‌ها برخی اراضی خود را در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دهند تا با احداث زمین‌‌های ورزشی و چمن مصنوعی به توسعه سرانه ورزشی در استان و مناطق روستایی کمک شود.

gallery_0

* وحدت و هم‌صدایی میان مسئولان گیلانی قابل توجه است

رئیس بنیاد مستضعفان کشور نیز در این دیدار با قدردانی از وحدت میان مسئولان در گیلان، اظهار کرد: در استان گیلان میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دولتی یک هم‌صدایی و وحدت وجود دارد که نشان‌ دهنده مدیریت جهادی استاندار گیلان است.

سید پرویز فتاح یکی از اهداف بنیاد مستضعفان را محرومیت‌زدایی در کشور دانست و گفت: تصمیماتی که در استان گیلان گرفته می‌شود به نفع مردم است و در همین خصوص و در راستای رفع محرومیت‌، یک شهرستان به‌صورت پایلوت و با نظر استاندار برای محرومیت‌زدایی انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات قابل توجه در استان گیلان و در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بیان کرد: در خصوص مسکن محرومین و اجرای صحیح طرح نهضت ملی تصمیمات بسیار خوبی در استان گیلان اتخاذ شده که در دراز مدت بسیار تأثیر گذار است.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این جلسه، اظهار کرد: از آقای دکتر فتاح درخواست دارم دو تیم را مامور انجام برنامه‌ها و مصوبات بنیاد مستضعفان در استان گیلان کنند زیرا مردم از نهادهای انقلابی انتظار دارند.

سید کاظم دلخوش با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های مهم در استان گیلان، گفت: اگر در هر شهرستان یک پروژه مهم توسط بنیاد مستضعفان تکمیل شود به حل مشکلات استان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز