فرماندار رشت: دانشجویان از ۱۶ آذر ۳۲، پیشگام در مبارزه با استکبار بوده اند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۳:۴۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۸۱۴۵
فرماندار رشت: دانشجویان از ۱۶ آذر ۳۲، پیشگام در مبارزه با استکبار بوده اند
فرماندار رشت با بیان این مطلب که قشر دانشجو با تقدیم سه شهید در شانزدهم آذرماه ۳۲ و در اعتراض به ورود معاون رئیس جمهور استکباری ترین دولت دنیا، پیشگام در مبارزه علیه استکبار بوده اند، گفت: پشتیبانی امروز دانشجویان از جمهوری اسلامی و ابراز نفرت آنان از استکبار، ثابت می کند که پس از هفت دهه، هنوز خوی سلطه‌گری آمریکا تغییر نیافته است.

حمیدرضا امام پناهی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس امام علی (ع) رشت که همزمان با روز دانشجو و با هدف تبریک این روز و گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر صورت پذیرفت؛ با اشاره به این مطلب که دانشجویان قشر با نشاط و امید آفرین جوامع هستند، گفت: دانشجو، باید از همین امروز آماده به دست گرفتن امورات آینده کشور و نقش آفرینی در اجتماع باشد.

فرماندار رشت با بیان این موضوع که در بررسی تاریخ انقلاب های جهان، انگیزه انقلاب اسلامی مردم ایران با تاثیرپذیری که از آموزه‌های دینی داشته، متفاوت تر و مترقی تر از سایر انقلاب ها بوده است؛ اظهار داشت: دانشجویان با تقدیم سه شهید در ۱۶ آذر، پیشگام در مبارزه علیه استکبار بوده و علیرغم گذشته هفت دهه از آن تاریخ، همچنان روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کرده اند.

وی افزود: در عمر بیش از چهار دهه ای انقلاب اسلامی، دانشجویان و متخصصین متعهد کشور توانسته اند کشور ناتوان از تولید سیم خاردار را به قله موفقیت هایی مانند پرتاب ماهواره به فضا و تولید واکسن کرونا برسانند و به واقع صفتی برازنده تر از "ایران مقتدر" برای توصیف کشورمان سراغ نداریم.

 آزادی مخل امنیت، پیوندی با تمدن ایرانی_اسلامی ندارد

امام پناهی با اشاره به این مطلب که نظام اسلامی تضمین‌کننده آزادی های مشروع است اما دشمن در نظر دارد تا با فریب افکار و شبهه افکنی از این ظرفیت برای آشوب بهره گیرد، گفت: آزادی واقعی زمانی حاصل خواهد شد که آزادی و امنیت دیگران را تهدید نکند و یقینا آشوب طلبی پیوندی با تمدن ایرانی و اسلامی ندارد.

وی تاکید کرد: ایران چند هزار ساله با فرهنگ غنی خود، هرگز زیر پرچم کشورهای چند صد و چند ده ساله قرار نخواهد گرفت.

 رسالت امروز دانشجویان علم آموزی، تحلیل صحیح و تبیین مسائل است

نماینده عالی دولت در مرکز استان با بیان این مطلب که محیط دانشگاه محل قدرت نمایی فکر و اندیشه جوان در نوآوری، تولید علم و بیان ایده های آینده ساز است، گفت: دوسال تعطیلی ناگزیر دانشگاه ها فرصتی برای دشمنان و تجزیه طلبان در ایجاد فتنه و آشوب فراهم آورد؛ اما مطمئناً با بازگشایی دوباره کلاس ها، خود دانشجویان با تحلیل درست وقایع و تبیین مسائل، پاسخ بدخواهان و تجزیه طلبان را خواهند داد.

وی ادامه داد: شکل‌گیری نگرش و باور نسل های آینده ایران در دستان شما دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و شما نقش بی‌نظیری در نظام آموزشی و تربیتی آینده داشته و روحیه خودباوری را در فرزندان ایران اسلامی تقویت خواهید نمود.

فرماندار رشت در پایان دیدار با اساتید و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، از بخش های مختلف دانشگاه بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و کاستی های موجود قرار گرفت. وی نسبت به پیگیری رفع کمبودها قول مساعد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز