بهره گیری از ظرفیت نخبگان بسیجی در راستای رونق تولید دانش بنیان

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۱۰:۵۹:۱۸
کد خبر: ۱۴۱۱۳۱۷
بهره گیری از ظرفیت نخبگان بسیجی در راستای رونق تولید دانش بنیان
استاندار گیلان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان و عملیاتی کردن طرح های پژوهشی مسئله محور در توسعه مزیت‌های استان بسیار موثر است، تاکید کرد: با توجه به رویکرد حمایتی دولت سیزدهم، باید بیش از پیش از ظرفیت نخبگان بسیجی در راستای رونق تولید دانش بنیان و اشتغال بهره گیری شود. 

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی  در نهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان گیلان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان در سالن اجتماعات ناجا رشت برگزارشد، با بیان اینکه تفکر و فرهنگ بسیجی  باید در جامعه ارنج نهاده شده و به آن توجه شود، اظهار کرد: بسیج یک ظرفیت بالاقوه در عرصه‌های مختلف است که می‌تواند با استفاده از نخبگان خود به حل مشکلات کشور کمک کند.

وی با اشاره به مزیت‌های گیلان در عرصه‌های مختلف گفت: اقتصاد کشاورزی، دریا و گردشگری جزو مزیت‌های مهم استان محسوب می‌شود که باید با بهره‌مندی از طرح‌های پژوهشی و استفاده از ظرفیت نخبگان به توسعه این مزیت‌ها در راستای توسعه همه جانبه کمک کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش ۲۰ درصدی تولیدات کشاورزی در استان را نشان دهنده ظرفیت جامعه نخبگانی دانست و افزود: با تلاش نخبگان بسیجی در حوزه کشاورزی، در استان گیلان با افزایش ۲۰ درصدی در تولیدات محصولات کشاورزی مواجه بودیم‌ که این امر نشان دهنده ظرفیت بسیج در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

دکتر عباسی دستگاه‌های اجرایی را در خصوص تخصیص یک درصد سهم پژوهشی به موضوعات پژوهشی مکلف و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی  باید یک درصد سهم پژوهشی خود را در اختیار متولیان و پژوهشگران قرار داده و اجازه هزینه کرد در امور دیگر را ندارند.

 وی مبنای توسعه کشور و استان را توجه‌ به مسائل پژوهشی برشمرد و افزود: آمادگی لازم برای حمایت و پشتیبانی از پژوهشگران در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری و دریامحور از سوی دولت در گیلان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط تامین نهاده های دامی، مانع کاهش تولیدات مرغ در استان طی ماه های گذشته شدیم، گفت:  روزانه ۳۵۰ تن مرغ از گیلان به استان های دیگر صادر می‌شود که یک ظرفیت اقتصادی است و به این دلیل و با توجه به مشکلات نهاده‌های دامی، در سخت‌ترین شرایط اجازه ندادیم تولید مرغ در گیلان کاهش پیدا کند و امروز هم در راستای افرایش تولید مرغ، جلسه‌ای با سرمایه‌‌گذاران خواهیم داشت.

استاندار گیلان جلوگیری از معدوم‌سازی جوجه های یک روزه را یک اقدام موثر در استان دانست و افزود: در سالیان گذشته جوجه‌های زیادی در کشور معدوم‌سازی می شدند ولی علیرغم مشکلات عدیده، مانع از اجازه این کار در استان گیلان شده و آن را در بین روستائیان توزیع کردیم.

 عباسی با تاکید بر لزوم توجه به کاهش وابستگی به واردات دام و طیور در استان گیلان بیان کرد: نخبگان بسیجی در گیلان طرح خوبی در این بخش ارائه داده و حتی آن را به مرحله اجرایی رساندند و دولت هم از این طرح و نخبگان حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری و بوم گردی باید در گیلان گسترش پیدا کند، گفت:  بوم گردی در دولت قبل به بدترین شکل در کشور اجرایی شد ولی در یکسال گیلان اقدامات خوبی در حوزه بوم گردی در مناطق روستایی به ویژه ماسوله انجام شده است و قطعا ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز