آموزش تغذیه سالم از طریق مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت

۱۴۰۱/۱۱/۰۶ - ۱۵:۲۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۲۸۱۳۳
آموزش تغذیه سالم از طریق مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت
دکتر "مرجان مهدوی روشن" متخصص تغذیه و رژیم درمانی در نشستی با خبرنگاران اظهار داشت : آموزش تغذیه سالم از طریق مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت در سراسر استان صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر مرجان مهدوی روشن متخصص تغذیه در نشست خبری سیزدهمین بسیج ملی تغذیه سالم " حال خوب با وزن مناسب " اظهار داشت :یکی از مهمترین برنامه های دفتر ملی تغذیه،  آموزش تغذیه است که به گروه‌های سنی مختلف از کودک ، نوزادی که بدنیا می آید و ضرورت تغذیه با شیر مادر و نوع تغذیه کودکان زیر ۵ سال ، مادران باردار ،زنان جوان ، میانسال و سالمند مواردی است که دارای اهمیت می باشد.

وی افزود : از طریق مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت که ما در آن مراکز مراقبین سلامت و بهورزان را داریم این آموزش ها به افراد منتقل می شود و غربالگری و خدمات تغذیه را از طریق مراقب سلامت و بهورز به صورت بسته خدمت به مراجعین و بر اساس مراقبت های مستمر ارائه می دهیم.

مهدوی اضافه کرد : اگر مشکلی جسمی داشته باشند بر اساس نوع مشکل که عموما الگوی تغذیه نامناسب نیز است و سطح مصرف میوه و سبزیجات و لبنیات پایین باشد ، بر طبق فرم غربالگری توسط مراقبین سلامت پیگیری می شوند . اگر افراد اضافه وزن داشته باشند در دو دوره سه ماهه تحت کنترل مراقبین و بهورزان قرار می گیرند و اگر برطرف نشود به پزشک ارجاع می دهند.

وی تصریح کرد : در سایر موارد نظیر دیابت ، فشار خون بالا ، اختلالات چربی خون و سو تغذیه و غیره مراقبین سلامت پس از مراقبت باید به پزشک مرکز ارجاع دهد تا اقدامات لازم صورت گیرد و پزشک نیز در صورت برطرف نشدن مشکل فرد باید به کارشناس تغذیه که در مراکز خدمات جامع سلامت حضور دارند ، ارجاع دهد .

خبرنگار : ماریا اخوان ماسوله

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز