افزایش سرطان روده‌ بزرگ درگیلان

۱۴۰۱/۱۱/۰۸ - ۱۲:۴۰:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۸۸۱۰
افزایش سرطان روده‌ بزرگ درگیلان
رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: در ۱۵ سال گذشته شیوع سرطان روده‌ی بزرگ در استان ۳ برابر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران در رشت به تشریح وضعت شیوع سرطان در جهان ، ایران و کشور پرداخت و گفت : در ۱۵ سال گذشته شیوع سرطان روده‌ی بزرگ در استان ۳ برابر شده که نشان از شیب تند شیوع این نوع از سرطان در استان دارد.

دکتر فریبرز منصور قناعی افزود : در حال حاضر میانگین شیوع سرطان در دنیا به ازای هر صد هزار مرد ۱۵۷ نفر و به ازای هر صد هزار زن ۱۲۹.۵ نفر است و کشور ما نیز تقریبا همین شرایط را دارد.

وی شایع‌ترین سرطان‌ها برای مردان در کشور را معده ، پروستات ، روده‌ی بزرگ ، مثانه و ریه عنوان کرد و گفت : این فراوانی برای زنان جامعه‌ی ما پستان، روده‌ی بزرگ، معده و تیروئید است.

رییس مرکز تحقیقات گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به نقش تعیین کننده‌ی سبک زندگی در پیشگیری از شیوع سرطان اشاره و تاکید کرد: با ترک مصرف انواع مواد دخانی، ورزش روزانه و تحرک بدنی، رژیم غذایی مناسب، جلوگیری از آلودگی هوا و واکسیناسیون به موقع فرزندان برای پیشگیری از هپاتیت نوع B و HPV می‌توان از بروز و شیوع سرطان در جامعه پیشگیری کرد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز