استاندار گیلان: تلاش جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم ثمربخش است

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۰۸:۰۹:۰۲
کد خبر: ۱۴۲۹۱۲۱
استاندار گیلان: تلاش جهادی و انقلابی برای خدمت به مردم ثمربخش است
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مسئولیت در نظام اسلامی فرصت مغتنم و امانتی از سوی خداوند متعال به انسان است که باید از آن برای خدمت به مردن به خوبی بهره مند شد، گفت: قطع یقین تلاش جهادی و انقلابی مدیران دولت سیزدهم برای خدمت به مردم ثمربخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ اسدالله عباسی در نشست فرمانداران شهرستانهای استان با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به اینکه فرمانداران سکانداران نظام اجرایی استان در شهرستان‌های گوناگون هستند، افزود: با تلاش جهادگونه و انقلابی مبتنی بر اصول و مبانی ارزشی و شعائر اسلامی و در راستای آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب، منویات رهبر معظم انقلاب و اسناد بالادستی، می‌توان در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، گام‌های موثری برداشت و به مردم به عنوان، ولی نعمتان واقعی انقلاب، خدمات مناسب ارائه کرد.

وی خدمات صادقانه به مردم را فرصتی مغتنم و افتخاری ارزشمند دانست و افزود: فرمانداران پرچمداران ارائه خدمت صادقانه به مردم اند و بازخورد تلاش و کوشش جهادی شان در جامعه هدف و مردمان آن قابل لمس و محسوس خواهد بود.

استاندار گیلان حفظ وحدت و همدلی را مهمترین راهبرد ارائه خدمات بهینه در حوزه‌های گوناگون به جامعه و مردم برشمرد و بیان کرد: تعامل با صاحب نظران، جامعه روحانیان و کارشناسان متعهد، برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رضایتمندی شهروندان را هم به دنبال خواهد داشت.

عباسی اظهار کرد: پروژه‌هایی را در دهه فجر امسال و در ادامه در سال آینده افتتاح خواهیم کرد که با سفر پرخیر و برکت رئیس‌جمهور متحول شده‌ است.

وی افزود: از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور در بهمن ماه به استان افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان تحقق یافت.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های راهبردی دولت انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی به ویژه در حوزه اقتصاد و مسایل فرهنگی خاطر نشان کرد: دشمن در دولت های گذشته بر همین ۲ مقوله "اقتصاد و فرهنگ" دست گذاشته بود تا از طریق جنگ ترکیبی صدمات و تحریم‌هایی را وارد کند، اما دولت سیزدهم با جرات پای کارآمد و اقتصاد مردمی را اجرا و پیاده سازی کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در گذشته جرات تغییرات اساسی در حوزه مباحث اقتصادی را نداشتیم، اظهار کرد: اقتصاد معیوب، یارانه‌ای و کلیشه‌ای بر ما تحمیل شده بود و هر روز شرایط بدتر می‌شد.

وی خطاب به فرمانداران خاطر نشان کرد: شما مدیران دولت سیزدهم، دولتی برگرفته از اراده مردم" هستید، از این‌رو باید مردمی باشید، به مردمی بودن، ولایی و جهادی بودن توجه کنید و جهاد تبیین برگرفته از احساس درونی‌تان باشد.

عباسی با تاکید بر ضرورت بیان و ارائه اقدامات انجام شده به مردم و ضرورت رفتار شایسته مدیر جامعه اسلامی و احترام به مردم خاطر نشان کرد: وحدت رمز موفقیت مدیران است بنابراین باید هماهنگی و انسجام در امور سرلوحه کار باشد و خوشبختانه درگیلان این وحدت و همدلی وجود دارد.

وی با تشریح اقدامات انجام شده طی دولت سیزدهم در گیلان اظهار کرد: با تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی آب کشاورزی در سال گذشته، سال زراعی خوبی را پشت سرگذاشتیم و باید در سال زراعی پیش‌رو نیز اقدامات لازم در این راستا در بخش‌های مختلف از جمله لایروبی انهار صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به تشکیل قرارگاه مدیریت جهادی مصرف بهینه گاز در استان خاطر نشان کرد: در این حوزه نیز تاکنون با همراهی مردم به گونه برنامه ریزی و مدیریت شده تا فصل زمستان را نیز به خوبی سپری کنیم.

عباسی  با اشاره به بازدید خود از تالاب بین‌المللی انزلی و تشریح اقدامات برای این تالاب اظهار کرد: سال گذشته تالاب سیر قهقرایی را طی می‌کرد و سنبل آبی همه جا را گرفته بود اما اکنون قرارگاه سازندگی حدود 50 درصد سنبل آبی را جمع آوری کرده که تا چند ماه آینده کار پاکسازی تالاب از سنبل آبی پایان می یابد.

نماینده عالی دولت با بیان اقدامات انجام گرفته برای قطع منشا آلودگی تالاب بین المللی بندرانزلی خاطر نشان کرد: قطع ورود شیرابه زندان لاکان و سراوان رشت "محل دفن زباله" به تالاب از جمله این اقدامات است.

دولت انقلابی در تراز انقلاب و تمدن سازی اسلامی

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت نیز در این نشست با اشاره به ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم، به عنوان دولت مردمی، انقلابی و ولایی همراه با کار جهادی گفت: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن سازی اسلامی پی ریزی شده و راهبردِ منطقیِ مبتنی بر اهداف انقلاب، بر اصول فرهنگی شکل گرفته تا در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها مشکلات حل و فصل شود.

آیت الله رسول فلاحتی، شکل گیری انقلاب اسلامی را بر پایه سه رکن اساسی دین، مردم شایسته و جامعیت رهبری، عنوان کرد و افزود: نقش مدیران اجرایی در دولت انقلاب اسلامی با ویژگیهایی، چون تدبیر، عقلانیت، دانش و ابتکار باید عجین باشد تا بتوانند با پایبندی به ارزش‌ها، بصیرت، ولایت پذیری و حفظ مصالح و منافع نظام اسلامی، مطالبات مردم را پاسخ داده و مشکلات را یک به یک پشت سر بگذارند.

وی با تأکید بر اینکه بهره مندی از احادیث و روایات در کنار توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و نظرات کاربردی مشاورانِ اصلح، می‌تواند راهگشا باشد، ادامه داد: نظام اسلامی در تمام دوره‌ها و عرصه‌ها، پیشرفت‌هایی داشته، ولی برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار باید بیش از پیش تلاش کرد و با تکیه بر جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، نعمات و آثار برجسته این نظامِ مردم سالارِ دینی به اطلاع عموم برسد.

در این نشست همچنین برخی از فرمانداران در خصوص چگونگی اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در شهرستان‌ها و بازخورد آن در بین مردم، گزارشی ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما