گیلان ، میزبان دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها

۱۴۰۱/۱۱/۰۹ - ۱۸:۲۶:۱۷
کد خبر: ۱۴۲۹۵۳۲
گیلان ، میزبان دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها
دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ، با بیان اینکه گیلان میزبان دهمین دوره این جشنواره است ، گفت : تمرکز جشنواره دهم بر سه بخش مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سید جلال فیاضی در نشست خبری مشترک با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ، اعلام فراخوان دهمین جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور به میزبانی استان گیلان ، برگزاری هشت دوره جشنواره مذکور در گیلان و دوره نهم در سمنان را یادآور شد و افزود : از سال ۹۷ تاکنون شاهد عدم برگزاری این جشنواره بودیم .

وی بنیاد بین المللی امام رضا (ع) را متولی برگزاری جشنواره های امام رضا (ع) دانست و گفت : این بنیاد از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۰ دوره از جشنواره های امام رضا (ع) را برگزار کردیم .

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه های کشور ، با اشاره به برگزاری سالانه حدود ۳۵ جشنواره فرهنگی ، هنری و رسانه ای رضوی ، عنوان کرد : به دنبال ارزیابی کیفی و محتوایی این جشنواره ها ، امسال شاهد برگزاری ۱۶ جشنواره در ۱۵ استان خواهیم بود که گیلان میزبان جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در آینه رسانه هاست .

فیاضی با اشاره به جدا شدن سه بخش رادیویی و تلویزیونی و فضای مجازی از جشنواره امسال ، اضافه کرد : تمرکز جشنواره دهم بر سه بخش مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری است .

وی با بیان اینکه آثار منتشر شده با محوریت امام رضا (ع) طی سال های ۱۴۰۱-۱۳۹۷ می توانند در جشنواره دهم شرکت داده شوند ، گفت : ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه است .

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ، « سرمقاله و یادداشت » ، « خبر » ، « گزارش » ، « گزارش خبری » ، « نقد » ، « گزارش تصویری » ، « تیتر » و « مصاحبه » را قالب‌های ارسال اثر دانست و متذکر شد : خبرنگاران می تواند سه اثر در هر بخش ارسال کنند .

وی با اشاره به جایگاه ویژه امام رضا (ع) در مناظرات فکری و علمی و گفت و گو بین ادیان ، رویکرد اصلی جشنواره امسال را « امام رضا (ع) ، الگوی گفت و گو و مدارا » دانست و متذکر شد : امسال بخش بین الملل را به جشنواره اضافه کردیم تا مقدمه ای برای برگزاری بین المللی جشنواره های رضوی در سال های آینده باشد .

فیاضی داوری آثار را دو مرحله و «مجید رضاییان» را رئیس هیئت داوران دانست و خاطرنشان کرد: تیم داوران یک ارزیابی کاملا تخصصی از آثار خواهند داشت.

وی از برگزاری کارگاه های تخصصی روزنامه نگاری حوزه دین و سوژه یابی با محوریت امام رضا (ع) به میزبانی گیلان در نیمه نخست اسفند ماه خبر داد و بیان کرد : امیدواریم با مشارکت خبرنگاران شاهد گسترش فعالیت های رسانه ای در حوزه رضوی باشیم .

دبیر جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ، امام رضا (ع) را متعلق به جهان اسلام دانست ؛ نه فقط ایران و مشهد و گفت : جشنواره امسال رویکرد معنوی و ارادتی دارد .

 

انتهای پیام/

 

نظر شما