فعالیت ۱۳۴ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در گیلان

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۲:۵۷:۳۵
کد خبر: ۱۴۳۰۱۰۰
فعالیت ۱۳۴ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در گیلان
فیروز عزت دوست معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت : ۱۳۴ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان گیلان در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛  فیروز عزت دوست با بیان اینکه فعالیت های حوزه جوانان در دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از طریق معاونت جوانان اداره ورزش و ستاد ساماندهی امور جوانان رصد و نظارت می شود ، گفت : ریاست ستاد ساماندهی امور جوانان بر عهده استاندار محترم گیلان و دبیری این ستاد را مدیر کل ورزش و جوانان استان بر عهده دارد و در شهرستانها نیز ریاست ستاد ساماندهی امور جوانان بر عهده فرمانداران شهرستان ها و دبیری آن ستاد بر عهده روسای ادارات ورزش شهرستان ها است .

وی افزود: مسائلی از قبیل ازدواج ، اشتغال ، اوقات فراغت جوانان ، پرداخت تسهیلات و سایر موارد مربوط به حوزه جوانان از طریق ستاد ساماندهی پیگیری می شود و دستگاه‌های دولتی همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، آموزش و پرورش ، دانشگاه‌ها،  سازمان تبلیغات اسلامی،  اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شورای هماهنگی بانک ها و ... نیز  در بخش های مختلف متولی حوزه جوانان هستند.

عزت دوست با بیان اینکه ۱۳۴ سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در استان دارای مجوز هستند ، اظهار داشت : جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال که تمایل به ایجاد سازمان مردم نهاد بر اساس نوع فعالیت در حوزه  اجتماعی  و جوانان دارند می توانند از معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان مجوز دریافت کنند و اکنون این سازمانها دارای شناسه و به صورت قانونی ثبت می شوند.

وی در زمینه خدمات مشاوره و روانشناسی نیز اذعان داشت : فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته های روانشناسی نیز می تواند مجوز مراکز  و دفاتر مشاوره و روانشناسی از این معاونت اخذ نمایند .

معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گیلان همچنین از افتتاح ۵ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در شهرستانها در دهه فجر سالجاری خبر داد و گفت : سه مرکز در رشت و دو مرکز در شهرستان تالش  افتتاح خواهد شد .

عزت دوست در زمینه خانه های جوان عنوان کرد : سمن های حوزه جوانان از فضای خانه جوان به صورت رایگان استفاده می کنند و برنامه های کاری خود را اجرایی می کنند . در دهه فجر امسال سلسله نشست ها و گفتگوهایی با جوانان با محوریت های مختلف برگزار خواهد شد .

عزت دوست یادآور شد : بالغ بر ۱۶ جلسه و نشست گفتگو با جوانان با همکاری دانشگاههای آزاد و گیلان در خصوص مسائل مربوط به حوزه جوانان برگزار شده است.

خبرنگار : طاهره ریحانی

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز