استاندار گیلان : مزیت های گردشگری و صنایع دستی گیلان در راستای تحقق شعار سال شکوفا می شود

۱۴۰۲/۰۱/۰۴ - ۱۸:۲۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۵۲۶۸۹
استاندار گیلان برپایی نمایشگاه های عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی و تولیدات بومی را گامی موثر در رونق تولید، توسعه اشتغال روستایی و مشاغل خانگی دانست و گفت: مزیت های گردشگری و صنایع دستی گیلان در راستای تحقق شعار سال"مهار تورم، رشد تولید"، با برنامه های راهبردی دولت سیزدهم شکوفا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ اسدالله عباسی روز جمعه 4 فروردین 1402 پس از حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه رشت، از ستاد اجرایی خدمات سفر گیلان واقع در اداره کل  میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و ایستگاه های هلال احمر و اسکان مسافران نوروزی در ورودی رشت بازدید کرد و در جریان چگونگی ارائه خدمات این دستگاه ها قرار گرفت.

 وی همچنین در جلسه ستاد مرکزی خدمات سفر کشور که با حضور دکتر سیدعزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، شرکت کرد.

نمیانده عالی دولت در گیلان ضمن قدردانی از همه مردم استان و مسافران عزیزی که به گیلان سفر کرده اند و آرزوی سفر ایمن و با آرامش و سلامتی برای همه آنان و همچنین تقدیر از زحمات همه دستگاه های متولی سفر همانند پلیس راهور، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس ، میراث فرهنگی و سایر دستگاه های عضو خدمات سفر که آمادگی کامل دارند، گفت: همه تلاش ها در این است که با استفاده از همه ظرفیت ها بهترین خدمات به مسافران ارائه شود.

دکتر عباسی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی ۳ فروردین ۱۴۰۲، بیان کرد: در این مدت وسایل نقلیه ورودی به استان حدود یک میلیون و 200 هزار  خودرو و دارای رشد ۸۳ درصدی است.

وی ادامه داد: بیش از هفت میلیون و 550 هزار نفر مسافر به صورت (زمینی و هوایی) به استان ورود کرده اند،که دارای رشد ۶۶ درصدی است.

وی اضافه کرد: مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ) بیش از  چهار میلیون و 500 هزار  نَفَر - شب اقامت که دارای رشد ۱۱۳.۹۵ درصدی می باشد .

وی افزود: این تعداد مسافر در سه هزار و 122 تاسیسات گردشگری دارای مجوز گیلان اقامت داشته اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مسدود شدن مسیر چالوس، تصریح کرد: بسته شدن این جاده موجب شدن تا مسافرانی که مقصد مازندران را دارند از مسیر گیلان عبور کنند که ترافیک هایی را شاهد بوده ایم.

وی از مردم و مسافران خواست تا با حفظ صبر، حوصله و متانتی که دارند تا پایان سفر با عنایت به مهمان نوازی مردم گیلان، سفری ایمن برای خود و هموطنان خود رقم بزنند و خالق خاطرات خوب از نوروز سال جدید باشند.

افزایش 70 درصدی فروش صنایع دستی گیلان به واسطه برپایی نمایشگاه ها در ورودی شهرها

استاندار گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم، رشد تولید و بیان اینکه مزیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در حال شکوفا شدن است، گفت: در همین راستا و با هماهنگی انجام گرفته نمایشگاه های صنایع دستی در همه شهرستانهای استان برپا شده است.

دکتر عباسی اضافه کرد: ایجاد این فضا موجب شد تا بسیاری از هنرمندان گیلانی تولیدات خود را به صورت مستقیم در معرض نمایش و فروش بگذارند که شاهد رشد بالای 70 درصد در میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه پارسال را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر تقویت این نمایشگاه ها به عنوان نقاط قوت شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی گیلان گفت: این نمایشگاه ها تا پایان فصل گردشگری یعنی تابستان تداوم خواهد یافت.

وی همچنین از شهرداران استان نیز خواست تا با تدابیر لازم در راستای حمایت از صنایع دستی و تولیدات و فرآورده های گیلان، نمایشگاه دائمی عرضه مستقیم این محصولات را در نقاط مختلف شهرهای گیلان دائر کنند.

وی تصریح کرد: راه اندازی این نمایشگاه ها و فروشگاه ها با حمایت دولت با ارائه تسهیلات در قالب تبصره 16 و 18 ، به رونق تولید، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی می انجامد.

رشد 71 درصدی اقامت گردشگران خارجی در گیلان

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه این استان مقصد گردشگری مسافران خارجی نیز است، اظهار کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان 250 نفر بوده و دارای رشد ۷۱ درصد که دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره هستند.

نظارت های مداوم در راستای جلب رضایت مردم

استاندار گیلان همچنین تصریح کرد: در کنار ارائه خدمات سفر، باید نظارت های کافی به صورت مداوم از اماکن ارائه کننده خدمات به مسافران صورت پذیرد و رضایت مسافران به صورت شایسته جلب شود.

دکتر عباسی گفت: در این همین راستا، بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری ۳۸۹ بازدید می باشد.(نتایج بازدیدهای نظارتی ۱۲۷ مورد تشویق ، ۷۷ مورد تذکر و ۲۷ تذکر کتبی بوده است)

وی ادامه داد: بازدیدکنندگان از موزه ها، بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری بیش از 212 هزار نفر که دارای رشد ۷۸.۲۷ درصدی می باشد.

وی گفت: در راستای افزایش نشاط اجتماعی، رویدادهای فرهنگی و جشنواره های بومی محلی در سطح استان گیلان در ایام نوروز با محوریت بهار طبیعت و بهار معنویت برگزار می شود.

دکتر عباسی همچنین با حضور در بخش های مختلف اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ضمن دیدار صمیمانه با کارکنان این اداره کل، در جریان روند اجرای امور در ستاد خدمات سفر استان قرار گرفت.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: گیلان از استانهای موفق در ستاد خدمات سفر است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور نیز در این جلسه با قدردانی از دقت نظر و حساسیت های ارزشمند استاندار گیلان، حضور میدانی دکتر عباسی در ارائه خدمات بهتر به مردم را بسیار موثر خواند و گفت : گیلان از استانهای موفق در ستاد خدمات سفر است.

دکتر سیدعزت الله ضرغامی با اشاره به اینکه گیلان دارای تنوع بسیاری برای جذب گردشگران و مسافران داخلی و خارجی از نظر کمی و کیفی است، افزود: طبق گزارش ها رشد معیار های گردشگری در این استان، معنادار است و نشاندهنده اهتمام جدی خادمان مردم در استان گیلان بویژه استاندار محترم است.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات مناسب به مسافران، انتخاب استان مقصد گردشگری و تدابیر استاندار گیلان قبل از شروع سفرهای نوروزی در بخش های مختلف بویژه کنترل ترافیک، با همدلی و همراهی دیگر دست اندرکاران، موجب شده شاهد سفرهای ایمن و سلامت و بانشاطی در گیلان باشیم که ستودنی است.

وی همچنین اطلاع رسانی بموقع و مناسب به مسافران را در جهت افزایش رضایتمندی آنان و تصمیم گیری برای سفری ایمن بسیار موثر خواند و گفت:  باید از همه ظرفیت های بویژه صدا و سیما برای اطلاع رسانی لحظه ای و بموقع به مسافران بهره مند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز