امام جمعه انزلی:

نباید با ایجاد شکاف در جامعه به دشمن کمک کنیم

۱۳۹۴/۰۵/۰۲ - ۱۶:۲۸:۵۵
کد خبر: ۳۰۲۰۴۴
نباید با ایجاد شکاف در جامعه به دشمن کمک کنیم
امام جمعه انزلی در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: بعد از جمع بندی مذاکرات هسته ای که جای تشکر از دست اندرکاران آن دارد، نباید با ایجاد شکاف در جامعه به خواسته های دشمن کمک کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان:حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین اظهار کرد: ما باید در این موقعیت با حفظ وحدت که مورد تاکید رهبری است، از دودستگی اجتناب نماییم تا مسیر قانونی مذاکرات طی شود.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به نتیجه مشترک، خواسته نظام است؛ همه خواستار این هستند که منافع نظام تامین شود و اگر در مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیدیم همه باید بپذیریم و در یک صف باشیم .

خطیب جمعه انزلی متذکر شد: نکته مهم دیگر این است که بعد از مذاکرات، تازه کار شروع می شود و آن نظارت بر اجراست لذا این اتحاد و همبستگی خیلی مهم است و باید وحدت در کشور باشد و تمامی شرایط آنگونه باشد که دشمن تصور نکند که این مذاکرات نشان ضعف جمهوری اسلامی است .

وی تصریح کرد : آنها بیشتر به این مذاکرات نیاز داشتند و حال اظهار می کنند که تحریم ها در ایران اثر نداشته و بعد هم اثر ندارد .

حجت الاسلام شمس الدین با یادآوری سالروز قبول قطعنامه 598 و حمله رژیم بعثی و مقاومت دلیرانه نیروهای ایران اسلامی متذکر شد: اکنون نیز باید به این نکته تاکید کرد که توافق نشانه ضعف ما نبوده و قطعنامه هم نباید نشان ضعف ما باشد و جمهوری اسلامی باید همیشه آماده باشد.

امام جمعه انزلی خاطرنشان کرد: دشمن ، دشمن غیرقابل اعتمادی است و همیشه با محاسبات غلط ورود می کند و به سیاستهایش نباید خوشبین باشیم و از دسیسه هایش نباید غفلت کنیم .

حجت الاسلام شمس الدین همچنین به سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: نماز جمعه نمایشگر قدرت اسلام است و پس از اقامه نماز، نعمات الهی به نمازگزار می رسد .

وی یاداور شد: در پنجم مردادماه سال 58 امام(ره) طی حکمی آیت الله سید محمود طالقانی را که شخصیتی اثرگذار در قبل و بعد از انقلاب بود، به امامت جمعه تهران برگزید و در انزلی نیز آیت الله پیشوایی قبل از انقلاب نماز جمعه را اقامه می کرد و فرزندش بعد از انقلاب با حکم امام(ره) این وظیفه را به انجام رساند.

شهرستان ساحلی انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

نظر شما