معاون پارلمانی رییس جمهور:کشور یکی از بحرانی ترین دوران خود را در دولت یازدهم به سلامت گذراند

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۲۰:۰۶:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۱۷۸
معاون پارلمانی رییس جمهور:کشور یکی از بحرانی ترین دوران خود را در دولت یازدهم به سلامت گذراند
معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: با تدابیر خردمندانه رهبر معظم انقلاب ، دیپلماسی فعال و هوشمندانه دولت تدبیر و امید و پایداری مردم، ایران اسلامی در دولت یازدهم یکی از بحرانی ترین دوران خود را با حل مسئله هسته ای به سلامت و پیروزی گذراند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، در جمع نمازگزاران افزود : دولت تدبیر و امید با تکیه بر رهنمودهای رهبری و پشتیبانی مردم غیور ایران ، توانست با حل و فصل مقتدرانه مسئله هسته ای با شش قدرت جهانی، کشور را از آستانه جنگ برهاند .

وی گفت : این یک توفیق الهی بود؛ کسی باور نمی کرد یک کشور جهان سومی در گفت و گو با قدرت های بزرگ بتواند اینگونه احقاق حق کند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری ادامه داد: همه سرمایه گذاری های دشمن در زمینه تبلیغات ایران هراسی، با حل مسئله هسته ای بر باد رفت و امروز رژیم غاصب صهیونیستی بیش از هر زمانی منزوی شده حتی در میان دوستان و دولت هایی که طرفدار او هستند.

حجت الاسلام انصاری یادآور شد : امروز ایران اسلامی با دستاوردهای افتخار آمیز ، قدرتمند و تاثیر گذار در منطقه و جهان توانسته است منطق و خرد خود را بر زورگویی تحمیل کند.

وی ادامه داد: همچنین جایگاه ایران در عرصه جهانی پس از این رخداد مهم ارتقاء پیدا کرده و کشور که در آستانه جنگ قرار داشت، از این وضعیت خارج شده؛ قطعنامه هایی که علیه ایران در مجامع جهانی به تصویب رسیده بود، توسط خود تصویب کنندگان آن، لغو شده است.

وی گفت : امید است با لغو همه جانبه ی تحریم ها، عرصه های اقتصادی به روی کشور گشوده شود تا مشکلات کشور نیز سریع تر رفع شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری افزود: این دولت با شعار اعتدال ، پرهیز از تندروی و خشونت و تلاش برای همدلی دولت با مجلس و قوه قضاییه و ارکان نظام توانست آرامشی را در عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور حاکم کند که پیامدهای خوب و ارزشمندی را برای کشور و ملت در پی داشت.

حجت الاسلام انصاری خاطر نشان کرد: تقدیم بدون تأخیر لوایح بودجه 93 و 94 ،اتخاذ تصمیمات دولت با تکیه بر قانون و نیز تقدیم لایحه های رفع موانع تولید و سیاستهای اقتصاد مقاومتی از تدابیری بود که این دولت توانست  با منطق حقوقی به اجرا درآورد.

وی گفت: با تدابیر کارشناسی و خرد جمعی دولت ، تورم 40 درصد کشور اکنون به کمتر از 14 درصد رسیده، کشور از رکود خارج شده و فضای کسب و کار رونق گرفته و اکنون از رشد منفی 6.7 در سال 1391 ، به مثبت 3 درصد رسیده ایم.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اینکه دولت در توسعه ی خدمات و نیز رفع موانع تولید در دو سال قبل گامهای موثری برداشته است، تصریح کرد: در مدت دو سال گذشته، برغم کمبود منابع و تحریم ها ، دولت در زمینه فراهم سازی زیرساخت های مهم اقتصادی کشور نظیر راه ، راه آهن ، کشتیرانی و صنایع نیز خدمات قابل توجهی داشته است.

وی انقلاب اسلامی را فرصت استثنایی عنوان کرد که وعده های الهی در آن تحقق پیدا کرده است.

حجت الاسلام انصاری افزود : در جنگ تحمیلی همه صاحب نظران نظامی می گفتند که کار انقلاب ایران دیگر تمام است، اما پیروزی به دست آمد و این وعده الهی بود؛ ما مظلومانه جنگیدیم، دفاع کردیم و پیروز شدیم.

وی اضافه کرد: امروز به شکر خداوند، از میان همه این هجمه ها عبور کرده ایم و دولت و ملت به توفیقاتی دست یافته اند که برخی شگفت انگیز و اعجاز است .

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در ابتدای این دولت گیلان رتبه دوم را در بیکاری داشت که امروز با تلاش دست اندرکاران به رتبه 16 رسیده است که نشان از افزایش سطح اشتغالزایی در استان است.

حجت الاسلام انصاری کاهش واردات محصولات کشاورزی را از دستاوردهای این دولت دانست و تصریح کرد: به منظور حمایت از تولید داخل و بی نیازی کشور به محصولات کشاورزی خارجی، واردات محصولات کشاورزی اساسی  کاهش داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در سایه رهبری نظام و همدلی بین مردم امیدواریم به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کنیم خاطرنشان کرد: امیدواریم با اتحاد موجود انتخاباتی پرشور را برگزار نماییم تا موجبات یأس و ناامیدی دشمنان را فراهم کنیم.

نظر شما