امام جمعه رشت:

ملت باید روحیه انقلابی و آمادگی نظامی خود را حفظ کند

۱۳۹۴/۰۶/۲۰ - ۲۱:۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۱۷۲۵۹
ملت باید روحیه انقلابی و آمادگی نظامی خود را حفظ کند
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: پس از توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، ملت ایران باید همواره روحیه نظامی و انقلابی خود را حفظ کند تا کشور از دسیسه های دشمنان در امان باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان : آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید ملت ایران هوشیار باشند و اجازه ندهند که بیگانگان مسئله توافق هسته ای را دستاویز قرار دهند و این گونه جلوه دهند که در صدد عوض کردن اوضاع انقلابی مردم ایران هستند.

وی افزود : ملت ایران 36 سال مبارزه کرده است و صدها سال دیگر نیز مبارزه خواهد کرد تا دستورات اسلام را در جهان حاکم کند.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات با کشورهای پنج به علاوه یک فقط در دایره انرژی هسته ای ( برجام ) بوده است و یک توافقنامه محسوب می شود و برای کشور تعهد بین المللی ایجاد می کند تصریح کرد : ایران اصل برجام را می پذیرد ولی مجلس شورای اسلامی باید در باره آن نظر بدهد.

وی بر لزوم اجرای قوانین و ضوابط اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و یادآورشد: آنچه که پس از این باید دولت و مردم رعایت کنند اقتصاد مقاومتی است و تنها با اقتصاد مقاومتی می توان در مقابل زیادی خواهی های غرب ایستادگی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت اظهار داشت: کشور ما نیازمند پیشرفت های علمی است و باید از نظر علمی به رشدی برسیم که هم وزن کشورهای پیشرفته باشیم تا دشمنان نتوانند بر ما تسلط پیدا کنند.

آیت الله قربانی بر نقش نظارتی شورای نگهبان و جایگاه مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و متذکرشد : عده ای هم اکنون برای مجلس خبرگان و انتخابات مجلس شورای اسلامی خواب هایی دیده اند که شورای نگهبان باید نقش خود را بخوبی در این زمینه ایفا کند.

وی به مهاجرت مسلمان به دلیل ظلم و ستم گروهک های داعشی و سلفی اشاره کرد و ادامه داد : هم اکنون مهاجرت مسلمانان از کشورهایی نظیر سوریه، عراق و افغانستان به کشورهای اروپایی و غرب غذای رسانه های بیگانه شده است و هزاران مسلمان از این کشورها از دست داعشی ها و سلفی ها فرار می کنند و با ذلت و در به دری و آوارگی به کشورهای غربی می روند.

وی غرب و آمریکا را به دلیل حمایت از گروهک های داعشی و تکفیری مسوول این آوارگی و گرفتاری مسلمانان عنوان کرد.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به سالروز ازدواج امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) ازدواج و زندگی این دو معصوم را الگویی برای جامعه اسلامی ذکر کرد و گفت: ازدواج امروز به عنوان دغدغه جامعه ما مطرح است که جوانان باید زندگی امام علی (ع) با حضرت فاطمه زهرا(س) را درس های زندگی خود قرار دهند تا بتوانند تشریفات ، مخارج و مهریه های ازدواج را کم کنند.

وی تاکیدکرد : گرچه زندگی مشکلات فراوانی دارد ولی نباید هزینه ها مانع ازدواج شود و براساس دستور اسلام ازدواج را باید آسان گرفت تا پسران و دختران زودتر و در سنین پایین تر به خانه بخت بروند.

نظر شما