خطیب جمعه رشت:

حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند

۱۳۹۴/۰۷/۰۳ - ۱۴:۴۰:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۷۱۴
حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند
آیت‌الله زین‌العابدین قربانی : حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و هوای نفس و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند و به ملاقات خدا رفتند

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان " آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در نماز جمعه این شهر با اشاره به فاجعه بزرگ برای حاجیان در مکه مکرمه، اظهار کرد: حج؛ یکی از فروع دین بوده و از ارکان دین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اسلام بر پنج رکن استوار است، افزود: حج یکی از ارکان دین مبین اسلام بوده و از تمام فروع‌ها بالاتر است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ثواب حج به دلیل سختی بیشتر از دیگر فروع دین است، تصریح کرد: اعمال دیگر جای حج را نمی‌گیرد.

وی تکلیف مهم الهی حج را دارای فایده دانست و گفت: حج انسان را به حرکت وا می‌دارد و از حالت نازپروردگی بیرون می‌آورد و به خودسازی وادار می‌کند.

قربانی با اشاره به اینکه حج پرچم و نشانه اسلام است، افزود: اگر مکه باشد اسلام سر پا می‌ماند و حجاج مشکلات دنیای اسلام را بیان کرده و نیروی مسلمانان را متمرکز می‌کنند.

وی، آل‌سعود را مشکل‌آفرین خواند و یادآور شد: سران فاسد آل سعود و منطقه در اختیار آمریکا و غرب هستند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه عده‌ای «ریقو» بر مکه حاکم شدند، اظهار کرد: مسلمانان باید به حج بروند و بر اساس دستور قرآن باید در آنجا امنیت به وجود آید.

وی به کشته شدن  از حاجیان گیلان در منا اشاره کرد و یادآور شد: این حاجیان بر اثر بی‌تدبیری و هوای نفس و سوءمدیریت آل‌سعود به شهادت رسیدند و به ملاقات خدا رفتند.

قربانی با تأکید بر اینکه آل‌سعود بی‌لیاقت نشان داد شایستگی مدیریت کعبه و میزبانی حاجیان را ندارد، تصریح کرد: خداوند شر حاکمان غیر مدیر را از مسلمان کم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه در روز چهارم از هفته دفاع مقدس قرار داریم، افزود: با رهبری امام (ره) و تبعیت مردم از ولایت، بلایی که هشت سال به جان ایران انداختند خنثی شد.

خطیب جمعه رشت، وحدت کلمه و تبعیت از امام (ره) توسط رزمندگان را موجب پیروزی در دفاع مقدس دانست و متذکر شد: این وحدت کلمه با رهبری امام خامنه‌ای محفوظ است.

وی، ملت ایران را یکپارچه خواند و خاطرنشان کرد: ولایتمداری در جامعه موج می‌زند و مردم نعمت ولایت را ارج می‌گذارند.

قربانی با بیان اینکه رزمندگان بسیجی، سپاهی، ارتش و ... پیرو رهبری هستند، گفت: دشمن نمی‌تواند در صف ملت ایران نفوذ کند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در سایه اعتقاد به خدا و آخرت انجام وظیفه می‌کنند و باید قدر این نعمت را بدانیم و متخصصان و مسئولان دارای سابقه دینی هستند و باید مراقب باشیم عوامل بیگانه در دانشگاه‌ها و مدارس ما نفوذ نکنند.

امام جمعه رشت در پایان به سوء‌استفاده رژیم صهیونیستی و حمله به مسجدالاقصی اشاره کرد و متذکر شد: اگر سران کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی همراهی نمی‌کردند این رژیم نمی‌توانست چنین بلایی را بر سر مسلمانان آورد.

نظر شما