نجات تالاب انزلی بدستان زندانیان

۱۳۹۴/۰۸/۲۴ - ۲۲:۰۴:۴۰
کد خبر: ۳۳۹۸۵۴
نجات تالاب انزلی بدستان زندانیان
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: تعدادی از زندانیان با مجوز و دستور مرجع قضایی برای جلوگیری از پیشروی گیاه سنبل آبی وارد تالاب شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان " تهدید گیاه سنبل آبی خطرناکتر از آزولاست که گویا خیال دارد مهمان همیشگی تالاب انزلی شود.تالابی که با حدود 20 هزار هکتار وسعت زیستگاه 231 گونه گیاهی و 138 گونه جانوری و عامل اصلی مهار سیلاب های 11 رودخانه بالادست است.

همچنین منبع درآمد مهمی برای مردم بومی از محل شکار،صید ماهی،تولید صنایع دستی از گیاهان تالابی و محل بازدید و گردش حدود یک میلیون گردشگر در سال است.سنبل آبی که در حال پیشروی و انتشار در داخل تالاب انزلی است و در صورتی که در مراحل ابتدایی مقابله‌ای با آن صورت نگیرد، این گونه پایش را بر پشت گونه مهاجم آزولا خواهد گذاشت و بلای دیگری خواهد شد بر پیکر ناتوان تالاب بین‌المللی انزلی. زیرا این گونه در آب‌های کم عمق و راکد توانایی بالایی برای تکثیر دارد و این شرایط در اغلب بخش‌های تالاب انزلی کاملا مهیا است.

قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان  در خصوص اقداماتی که برای نابودی این گیاه مزاحم انجام شده است :گفت: تعدادی از زندانیان با مجوز و دستور مرجع قضایی،جهت جلوگیری از پیشروی گیاه سنبل آبی که یکی دیگر ار تهدید کنندگان اصلی تالاب انزلی به شمار می رود،صبح امروز در تالاب انزلی حضور یافته و با همدلی برای حفاظت از محیط زیست استان با کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست همکاری کردند.

وی اضافه کرد:اتحاد و انسجام همه دستگاههای دولتی و اجرایی است که می تواند استان گیلان را در مرتفع کردن معضلات زیست محیطی یاری کند.

نظر شما