امام جمعه رشت:

نقش رسانه های گروهی در انعکاس مشکلات

۱۳۹۴/۱۰/۰۲ - ۰۰:۰۶:۴۸
کد خبر: ۳۵۲۵۳۱
نقش رسانه های گروهی در انعکاس مشکلات
صاحبان قلم و رسانه های گروهی باید دردهای جامعه را انعکاس دهند و بسیاری از مسائلی که از چشم مسئولان دور مانده را به اطلاع آنان برسانند.

به گزارش خبرگزاری برنا در گیلان " آیت الله زین العابدین قربانی در دیدار با اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان اظهار داشت: باید زحمات امام راحل ، شاگردان ایشان و رنج هایی که برای پیروزی انقلاب کشیده شد، توسط رسانه ها و صاحبان قلم منعکس شود.

وی بر نقش رسانه های گروهی در انعکاس مشکلات جامعه تاکید و بیان کرد: صاحبان قلم و رسانه های گروهی باید دردهای جامعه را انعکاس دهند و بسیاری از مسائلی که از چشم مسئولان دور مانده را به اطلاع آنان برسانند.

امام جمعه رشت خاطرنشان کرد: قلم و نوشتار در دنیای امروز، جایگاه بالایی دارد اما در عصری که علم و دانش و سواد وجود نداشت، خداوند در قرآن به قلم سوگند یاد کرده و سوره ای به نام قلم نازل شده است.

وی سوگند خداوند به قلم را در عصر جاهلیت یکی از معجزات قرآن و آن را بیانگر عظمت مکتب اسلام دانست و با اشاره به اهمیت قائل شدن اسلام برای کتاب و نوشتار گفت: در اسلام به کتاب و نوشتار اهمیت زیادی داده شده و کتابخانه های بزرگی از قرن های چهارم به بعد در جهان اسلام به وجود آمده است.

آیت الله قربانی تصریح کرد: هفت هزار رساله از شاگردان امام صادق (ع) برجای مانده که 500 رساله از شاگرد این امام به نام جابر بن حیان در زمینه علوم طبیعی است.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش علما و بزرگان اسلام از جمله شیخ طوسی، شیخ صدوق، سلار دیلمی و عبدالرزاق لاهیجی در قرن های اولیه اسلامی اشاره و اضافه کرد: وظیفه رسانه ها ، انعکاس این تلاش ها در دنیای اسلام است.

وی به تشریح اهمیت نقش قلم در جامعه پرداخت و افزود: رسانه ها می توانند با قلم خود، در جامعه طوفان برپا کنند و قلم باید در جهت حق باشد نه در خدمت صاحبان زر ، زور و تزویر.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست طی گزارشی گفت: کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی دهه فجر انقلاب اسلامی از سردبیران، دبیران و خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان اعم از مطبوعات، روزنامه های محلی و پایگاه های اطلاع رسانی تشکیل شده که کارهای متعددی را در ارتباط با انقلاب اسلامی و دهه فجر دنبال می کنند.

فیروز فاضلی پوشش اخبار دهه فجر انقلاب اسلامی، برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان گیلان و دیدار با خانواده های شهدا را از جمله اقدامات این کمیته دانست و افزود: تاکنون 220 خبرنگار برای مشارکت در این کمیته، ثبت نام کرده اند و توسط این گروه یک پایگاه خبری تشکیل شده است.

وی همچنین به برگزاری جشنواره ملی دهه فجر برای بازتاب دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط شبکه های اجتماعی خبر داد.

حسین داداشی مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در نشست گفت: 240 نشریه مکتوب، پایگاه خبری و خبرگزاری در استان گیلان فعالیت دارند که ظرفیت بسیار مناسبی برای استان بشمار می روند و از نظر کمیت و کیفیت نیز در سطح کشور مطرح هستند.

وی تصریح کرد: امروز فضای خوبی برای اطلاع رسانی ایجاد شده که اگر این مهم به درستی انجام شود، این آگاهی بخشی تاثیر خود را در آرامش جامعه می گذارد.

اعضای کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان در نخستین حرکت خود، امروز (سه شنبه) با آیت الله زین العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز