استاندار در جلسه ثبت واقع حیاتی خبر داد :

کاهش مرگ و میر در گیلان

۱۳۹۴/۱۰/۰۶ - ۱۰:۴۷:۰۴
کد خبر: ۳۵۴۱۶۰
کاهش مرگ و میر در گیلان
استاندار در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبری جمعیت استان گفت : مرگ ومیر در گیلان 9.5 درصد کاهش یافته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در این نشست گفت : در 9 ماهه سال جاری تعداد 12 هزار و 41 فقره فوت در استان به ثبت رسیده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد کمتر است .

استاندار گیلان گفت : ارتقای شاخص های سلامت و اجرای مناسب سیاستهای بهداشتی ودرمانی دولت در استان ،کاهش تصادفات و اقدامات پیشگیرانه از دلایل کاهش مرگ ومیر در گیلان است.

وی با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در توسعه‌ی خدمات الکترونیکی و غیر حضوری افزود: باید با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به توسعه‌ی ارائه خدمات ثبتی و اسناد سجلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری و نیز افزایش دفاتر پیشخوان دولت در استان به منظور تسریع در کار مراجعان اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان را در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و نیز ابلاغ وزارت کشور عنوان و خاطر نشان کرد : رصد مستمر تحولات جمعیتی، شناسایی چالش‌های رشد جمعیت و رفع آن، تقویت زیر ساخت‌های جمعیتی و اجرای طرح‌های مرتبط با ارتقای سلامت و بهداشت جامعه از اهداف تشکیل این شورا می‌باشد.

در این نشست مدیر کل ثبت احوال گیلان گفت : سازمان ثبت احوال کشور به بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نیز که به پایگاه اطلاعات جمعیتی وصل هستند ارائه اطلاعات هویتی می‌نماید و در حال حاضر بیش از صد دستگاه از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور خدمات می‌گیرند.

روحانی فر گفت : همچنین در رابطه با کارت ملی هوشمند نیز که در بروز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی بسیار موثر است تاکنون ثبت احوال گیلان 171 هزار کارت هوشمند صادر کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز