تعیین برنامه ۲ ساله برای ریشه کنی بی سوادی درگیلان

۱۳۹۵/۰۳/۲۸ - ۱۳:۲۹:۱۲
کد خبر: ۴۱۸۶۵۴
تعیین برنامه ۲ ساله برای ریشه کنی بی سوادی درگیلان
استاندار در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد‌آموزی استان با اشاره به اینکه آمار بی سوادان موجود در استان زیبنده گیلان نیست گفت : طی برنامه‌ای دو ساله باید بی‌سوادی در گیلان ریشه‌کن شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازگیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که دیروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) و با اشاره به اینکه نهضت ما نهضت مقابله با بی‌سوادی و جهل است افزود : تعداد 14 هزار و دویست و چهل و شش نفری که در سامانه‌ی بی سوادان استان ثبت هستند به هیچ وجه زیبنده استان گیلان نیست که فرهنگی غنی و افرادی فاخر در سطح کشور و استان دارد .

وی با بیان اینکه اساس کار نهضت سواد آموزی در ابتدای شروع فعالیت خود مراجعه‌ی حضوری به شهرها و روستاها و شناسایی افراد بود خاطر نشان کرد : باید با عزمی جدی نسبت به تشویق افراد بی سواد برای حضور در مراکز سوادآموزی اهتمام کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت اقدامات ریشه‌ای در افرادی که از لحاظ اندیشه‌ای و فکری در بحث بی سوادی ناتوان هستند تأکید و تصریح کرد : طی برنامه‌ای دو ساله باید بی‌سوادی در گیلان ریشه‌کن شود.

وی افزود : بخشی از خروجی افراد از نهضت سوادآموزی می‌توانند کارآفرینان جامعه باشند و خود  مشوق خوبی برای افراد دیگر باشند.

استاندار گیلان بر اقدام ویژه درخصوص مناطقی که دارای کمتر از 200 بی سواد  هستند تأکید کرد و گفت : باید با تلاش روزافزون،  این مناطق عاری از بی سواد شوند.

وی اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی در ریشه کنی بی سوادی را موثر عنوان کرد و افزود : اگر در بخش فرهنگ مردم و آموزشهای مستقیم و یا غیرمستقیم ورود پیدا کنیم قطعاً نتایج آنرا مشاهده خواهیم کرد.

دکتر نجفی گفت : در این میان نقش رسانه‌ها در معرفی بی سوادی به عنوان یک پدیده‌‌ی ناهنجار و زشت بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در همکاری هرچه بیشتر برای ریشه کنی بی سوادی مکلف خواهیم کرد افزود : معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش باید در هفته با سفر به شهرستان‌ها دهیاران را در جهت ریشه کنی بی سوادی توجیه نموده و به صورت فصلی گزارش عملکرد ارائه نماید.

در پایان این جلسه تقدیر نامه صادر شده از سوی وزیر آموزش و پرورش خطاب به دکتر نجفی استاندار گیلان به مناسبت برگزاری شایسته اجلاسیه‌ی فرهنگیان و معلمان شهید استان به وی اهداء شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز