شهرداری‌ها مناسب سازی مبلمان شهری را تقویت کنند

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۵:۵۸:۴۴
کد خبر: ۴۲۴۹۴۴
شهرداری‌ها مناسب سازی مبلمان شهری را تقویت کنند
استاندار گیلان شامگاه چهارشنبه با حضور در جمع صمیمی معلولان استان ضمن شنیدن مسائل و مشکلاتشان و افطار روزه‌ی خود با آنان گفت : شهرداری‌ها مناسب سازی مبلمان شهری را تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در ضیافت افطار با معلولان نیکوکاری را برترین کارها نزد خداوند متعال دانست و افزود : به افرادی که تمام توان خود را برای خدمت به معلولان به کار می‌برند غبطه می‌خورم.

وی به قرار گرفتن در ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره و خاطر نشان کرد : حضرت علی (ع) خود بزرگترین مددکار تاریخ بشری است.

استاندار گیلان بر ضرورت توجه شهرداری‌های استان به مناسب سازی مبلمان شهری به منظور بهره‌مندی معلولان از امکانات لازم تأکید کرد و افزود : پس از تکلیف سال گذشته در این خصوص، شهرداری رشت اقدامات خوبی را آغاز کرد که این مهم باید در شهرداری های سراسر استان تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از معلولان همت و تلاش خود را در بخش های مختلف به اثبات رسانده‌اند، گفت : باید شرایطی فراهم شود تا معلولان توانمندی‌های خود را به منصه‌ی ظهور برسانند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر لزوم توجه ویژه به تردد معلولان در ساخت اماکن عمومی و ساختمان ها افزود : سازمان نظام مهندسی موظف است ضوابطی که در جهت استفاده‌ مطلوب معلولان نیاز باشد مورد توجه قرار دهد که البته بخشی از آن نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

وی به فراهم شدن امکانات لازم برای بهره‌مندی ناشنوایان از بخش‌های خبری و برنامه‌های دیگر شبکه‌ی استانی گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : در سال گذشته برای تحقق این امر اقداماتی شروع شد اما برخی از ابزارها بایستی از خارج کشور خریداری می‌شد که تا هفته‌های آینده این اقدام عملیاتی خواهد شد.

وی افزود : آمادگی لازم برای ساخت منازل مسکونی معلولان در مناطق محروم وجود دارد.

در این مراسم جمعی از معلولان استان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و در پایان نیز جمعی از معلولان موفق در بخش‌های مختلف توسط استاندار گیلان تجلیل شدند.

 

نظر شما