تسهیلات مسکن برای خانواده های دارای حداقل دو معلول

۱۳۹۵/۰۴/۲۳ - ۱۳:۳۴:۰۲
کد خبر: ۴۳۰۹۱۴
همه خانواده های دارای دو فرزند معلول یا بیشتر تا پایان سال 95 صاحب خانه می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، محمدرضا پارسی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: خانه دار شدن همه خانواده های دارای حداقل دو فرزند معلول برنامه دولت با مشارکت بهزیستی ، بنیاد مستضعفان و بنیادمسکن انجام می گیرد. 
وی اظهار داشت: برای خانه دار شدن خانواده های دارای دو معلول یا بیشتر تحت پوشش بهزیستی تسهیلاتی در نظر گرفته شده است. 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار یکصد و چهار خانواده تحت پوشش بهزیستی دارای دو فرزند معلول یا بیشتر هستند که البته تعدادی از آنها خانه دار هستند.
پارسی در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گیلان از واگذاری 90 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خبر داد. 
وی بیان داشت: این واحدهای مسکونی در گرامیداشت هفته بهزیستی در شهرستان های مختلف به مددجویان تحت پوشش واگذار می شود. 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر ، در قالب طرح نهضت مسکن ، ساخت 960 واحد مسکونی برای مددجویان را در دست داریم. 

مدیرکل بهزیستی استان گیلان ادامه داد: سال گذشته زمینه اشتغال یک هزار و 447 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی گیلان فراهم شده است. 
وی اظهار داشت: از این تعداد 831 نفر با دریافت تسهیلات صاحب شغل شدند و اشتغالزایی بقیه نیز در شرف تحقق است. 
پارسی خاطر نشان کرد: همچنین سال گذشته، 290 نفر از معلولان و مددجویان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال تحت آموزش های فنی و حرفه ای قرار گرفتند.  
پارسی در ادامه نشست خبری تعداد معلولان ثبت شده در سامانه اطلاعات بهزیستی را حدود 43 هزار نفر عنوان و تصریح کرد: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ، 21 هزار معلول در روستاها شناسایی شده اند. 
وی مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج و باردار شدن را از راه های جلوگیری از به دنیا آمدن فرزند دچار معلولیت دانست و یادآور شد: در زمان حاضر هشت مرکز مشاوره ژنتیک در گیلان فعال است. 
وی در ادامه با تشریح برنامه های بهزیستی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد نیز بیان داشت: تمرکز بهزیستی در زمینه پیشگیری از اعتیاد، بر آموزش در محلات است. 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان ادامه داد: سال گذشته، 37 محله شهری، 20 محله روستایی ، 28 اماکن نظامی، صنعتی و سازمانی تحت آموزش های پیشگیری از اعتیاد قرار گرفتند. 
وی با اشاره به اثربخشی برنامه های پیشگیرانه از سنین کودکی تصریح کرد: کودکان 44 مهدکودک نیز مهارت هایی را در رابطه با شاد زیستن و والدین آنها نیز در زمینه مهارت های فرزندپروری و پیشگیری از اعتیاد فرا گرفتند.  
پارسی در ادامه با بیان این که در زمان حاضر، حدود 890 مرکز غیردولتی با بهزیستی گیلان همکاری دارند، اظهار کرد: این مراکز زیر نظر بهزیستی دایر شده و مشغول فعالیت برای خدمات رسانی به جامعه هدف هستند. 
وی تعداد مراکز ارایه خدمات توانبخشی را 77 مرکز نام برد و یادآور شد: 13 خانه شبانه روزی نگهداری کودکان، توسط موسسات خیریه فعال است که حدود 210 کودک بی سرپرست در این مراکز نگهداری می شوند. 
وی با بیان این که سیاست سازمان بهزیستی نگهداری کودکان بی سرپرست نزد اقوام است، تصریح کرد: البته کودکان بی سرپرستی که نزد بستگان نگهداری می شوند، مورد حمایت بهزیستی قرار می گیرند. 
مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: در زمان حاضر به 510 کودکی که نزد بستگانشان نگهداری می شوند، ماهانه کمک هزینه پرداخت می شود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز