۴۴ هزار معلول و ۲۰۰ هزار خانواده آنان تحت پوشش بهزیستی گیلان

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۸:۰۱:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۷۸۵
۴۴ هزار معلول و ۲۰۰ هزار خانواده آنان تحت پوشش بهزیستی گیلان
مدیرکل بهزیستی گیلان از وجود 80 هزار معلول در استان خبر داد و گفت: 44 هزار نفر از معلولان و 200 هزار خانواده آنان ، تحت پوشش بهزیستی استان هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، محمدرضا پارسی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته رشت گفت: تامین نیازهای اولیه اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر جامعه از وظایف دولت است و در همین راستا، 30 مرکز شبانه روزی معلولان در گیلان این قشر آسیب دیده را نگهداری می کنند. 
وی مناسب سازی را از بحث های مهم بهزیستی برای معلولان و نیازمندان عنوان و تصریح کرد: مناسب سازی در بحث هایی همچون حمل و نقل، آموزش ، استفاده از امکانات ورزشی و ... نیاز معلولان و سالمندان است که ما این مهم را پیگیری می کنیم. 
وی افزود: یک هزار و 200 نفر از سالمندان استان دارای معلولیت جسمی هستند . 
پارسی با بیان اینکه 12 هزار معلول ذهنی در استان وجود دارد، اضافه کرد: شناسایی معلولان ، افراد بی سرپرست و سالمندان در شهرها و روستاهای گیلان در راستای کمک به این اقشار در حال اجراست. 
وی همچنین به ساخت مسکن مددجویان بهزیستی در استان اشاره و تصریح کرد: خانواده های دارای دو معلول بیشتر، صاحب خانه خواهند شد. 
مدیرکل بهزیستی گیلان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 960 واحد مسکن مددجویان بهزیستی در استان در حال ساخت است که 90 واحد از این ها ، در هفته های آینده افتتاح و تحویل خواهد شد.
وی همچنین ایجاد اورژانس اجتماعی را از اقدامات تاثیرگذار بهزیستی گیلان خواند و گفت: شش مرکز اورژانس اجتماعی در استان وجود دارد که در سال گذشته، هشت هزار تماس با این مراکز گرفته شده است.
وی همچنین از راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی درشهرستان های آستارا و رودسر در سالجاری خبر داد و افزود: درصددیم مرکز اورژانس اجتماعی در آستارا را در هفته دولت و رودسر را در دهه فجر امسال به بهره برداری برسانیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز