لاهیجان میزبان جشنواره تئاتر خیابانی برای هفتمین سال پیاپی

۱۳۹۵/۰۴/۲۵ - ۱۸:۱۶:۳۷
کد خبر: ۴۳۱۷۸۹
لاهیجان میزبان جشنواره تئاتر خیابانی برای هفتمین سال پیاپی
نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: امسال استان گیلان و شهرستان لاهیجان برای هفتمین سال متوالی میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، جواد نجار تمیزکار در نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری هفتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان،با اشاره به اینکه امسال استان گیلان و شهرستان لاهیجان برای هفتمین سال متوالی میزبانی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد، اظهار کرد: مدیریت شهری لاهیجان قصد دارد با استفاده از زبان فاخر هنر با مردمان فرهیخته این شهر ومیهمان سخن بگوید.

وی گفت: هنر نمایش و تئاتر آنهم از نوع خیابانی بدلیل اینکه بی پرده،برای مردم و با مردم سخن گفته می شود از اهمیت ویژه ای در بین آحاد مردم برخوردار است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان ادامه داد:آنچه که وظیفه شهروند است و مدیریت شهری می بایست در آموزش آن بکوشد با زبان هنر که رساترین و شیواترین زبان هاست به مردم گفته می شود.

تمیزکار با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر خیابانی،مشکلاتی را که مردم با آن در زمینه مدیریت شهری و فرهنگ شهرنشینی دست و پنچه نرم می کنند،در صحنه تئاتر بی پرده و رودررو با شهروندان به آنها گوشزد می کنند، گفت:در حقیقت هنرمندان کشور در ارائه ایده ها و بیان مفاهیم در ایام برگزاری جشنواره به کمک مدیریت شهری لاهیجان می آیند و در این میان ارتباط بین مردم و مدیریت شهری با زبان لطیف هنر باعث می شود تا جایگاه فرهنگی شهروندان شهر لاهیجان بیشتر نمایان شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با هنر تئاتر به بیان اهداف برگزاری این جشنواره پرداخت و ابراز امیدواری کرد جشنواره امسال پرقدرت تر و با کیفیت بیشتر وبا پیام های بهتر در این شهر برگزار شود.

وی با اعلام حمایت شورای اسلامی شهر از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اظهار کرد:شهرداری ها متولیان اصلی کارهای فرهنگی نیستند اما وظیفه دارند در عرصه فرهنگی کارهای ویژه ای انجام دهند .

وی از شهردار لاهیجان که در کنار فعالیتهای عمرانی شهرداری، دغدغه فرهنگ وهنر داشته و پیشقدم در برگزاری هفتیمن دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند بودند،  قدردانی کرد.

این عضو شورای شهر لاهیجان اجرای جشنواره تئاتر شهروند را در سایه همدلی و وفاقی که در این شهر وجود دارد دانست و از همکاری کلیه مسئولین شهری اعم از امام جمعه ، نماینده مجلس ، فرماندار لاهیجان، اعضای شورای تأمین  در طول برگزاری  شش دوره این جشنواره قدردانی نمود و افزود: این جشنواره هرساله با حمایت کلیه مسئولین شهری، شهروندان فهیم، شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر اجرا می شود .

نظر شما