آغاز ساخت هفتمین سد لاستیکی گیلان در ماسال

۱۳۹۵/۰۴/۲۷ - ۱۷:۱۷:۲۷
کد خبر: ۴۳۲۹۴۹
آغاز ساخت هفتمین سد لاستیکی گیلان در ماسال
عملیات اجرائی ساخت هفتمین سد لاستیکی گیلان صبح امروز با حضور استاندار در شهرستان ماسال آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ صبح امروز در ادامه ی سفر دکتر نجفی به شهرستان ماسال عملیات اجرائی ساخت هفتمین سد لاستیکی گیلان با حضور وی و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی در منطقه ی لوحه سرای این شهرستان و بر روی رودخانه ی خالکائی آغاز شد.

این سد که از تعداد 11 سد لاستیکی مصوب سفر رئیس جمهور به گیلان است با قدرت تنظیم 17 میلیون مترمکعب آب در سال برای آبیاری یک‌هزار و 750 هکتار از اراضی شالیزاری ماسال با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد تومان در مدت دوسال به بهره برداری می رسد.

کاهش مشکلات آب مزارع ، ذخیره موقت دبی پایه آب رودخانه‌ها و کاهش هزینه ی پمپاژ آب به اراضی کشاورزی از مهم‌ترین ویژگی‌های ساخت سد لاستیکی است.

استاندار گیلان همچنین در ادامه ی این سفر با حضور در بام سبز شهرستان ماسال ، فاز نخست مجتمع گردشگری و اقامتی را افتتاح کرد.

این مجتمع تفریحی با زیربنای یک‌هزار و 700 متر مربع و هزینه ی دو میلیارد تومان توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و بدون استفاده از هرگونه تسهیلات بانکی که فاز اول آن شامل رستوران سنتی با ظرفیت پذیرایی از 270 نفر است ساخته شده است.

دکتر نجفی در حاشیه این افتتاح گفت: مناطق سرسبز و زیبای ماسال و شاندرمن باید بیشتر در کشور و منطقه معرفی شود.

فاز بعدی این مجتمع تفریحی، اقامتی در پنج طبقه شامل اقامتگاه، فضای بازی کودک و بازی بزرگسالان است.

بهره‌ بردن مردم از مناظر زیبای شهر و طبیعت، ارائه‌ ی غذای سنتی و عمومی از مزیت‌های مجتمع تفریحی اقامتی هاراشید عنوان است.

نظر شما