استاندار گیلان در دیدار استاندار آستراخان : تقویت همگرایی اقتصادی دو استان به برنامه های جدید نیاز دارد

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۵:۳۵:۴۷
کد خبر: ۴۴۱۲۸۳
استاندار گیلان در دیدار استاندار آستراخان : تقویت همگرایی اقتصادی دو استان به برنامه های جدید نیاز دارد
استاندار گیلان در دیدار با استاندار آستراخان با بیان اینکه روابط دو استان هم اکنون در بهترین سطح در چند دهه ی گذشته قرار دارد گفت : باید با برنامه ریزی های جدید در مسیر همگرایی اقتصادی دو استان قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر نجفی در این دیدار با تشکر از میهمان نوازی گرم مقامات و مردم آستراخان از هیأت گیلانی افزود : بعد از اولین دیدار یک هیأت گیلانی از آستراخان که به بیش از دو دهه می گذرد و در آن هیأت نیز حضور داشتم، بسیار خوشحالم که می بینم هم اکنون قدم های بسیار خوبی در طول این سالها برای افزایش سطح مراودات برداشته شده است.

وی به برپایی نمایشگاه های متعدد توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با محوریت گیلان در دو دهه ی گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: آمادگی داریم تا با انجام تدابیر و حرکت های سازنده در مسیر همگرایی بیشتر و تقویت دوستی مردمان دو استان قدم برداریم.

وی با اشاره به برقراری مجدد پرواز تهران و آستراخان گفت : این پرواز با پیگیری های استانداری های دو طرف و مساعدت سازمان توسعه ی تجارت از سرگفته شد اما برای اینکه این پرواز ارزشمند حفظ شود نیازمند انجام همکاری های منسجم و پایدار در بخش تجاری و گردشگری هستیم.

استاندار گیلان به ساخت سرای تجاری ایران در آستراخان اشاره و اظهار داشت : این مرکز می تواند به قلب تپنده ی اقتصادی آستراخان و گیلان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه استان گیلان به عنوان سازنده ی سرای تجاری ایرانیان ظرفیت های این مرکز را در اختیار استان های مختلف کشور قرار می دهد گفت : سرای تجاری ایرانیان با حضور فعال تجار کشورمان موجب تسهیل روابط اقتصادی ایران و روسیه خواهد شد.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : سطح روابط گیلان و آستراخان هم اکنون در بهترین شرایط قرار دارد و ما می توانیم از این فرصت برای اجرای برنامه های مشترک اقتصادی استفاده کنیم.

وی همچنین خواستار اختصاص زمین در آستراخان برای ساخت انبارهای بزرگ لجستیک به منظور صادرات و واردات از سوی گیلان شد و افزود : توسعه ی حمل و نقل دریایی در گیلان در حال انجام است تا روابط تجاری تسهیل شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه تقویت ارتباطات گردشگری به برقراری مداوم پروازها کمک می کند گفت: باتوجه به وجود بیمارستانهای مدرن، امکانات پزشکی و متخصصان با تجربه، گیلان آمادگی راه اندازی دفتر توریسم سلامت ایران را در آستراخان دارد بویژه اینکه هزینه های درمان در کشورمان یک سوم قیمت جهانی است.

وی انجام همکاری های مشترک بین منطقه آزاد انزلی و منطقه ی ویژه ی اقتصادی «لوتوس» را که با هدف ایجاد منطقه ی آزاد در حال ساخت است مورد تأکید قرار داد و خاطر نشان کرد : اگر روابط تجار دو استان تقویت شود ارتباطات پایدار دو کشور نیز نهادینه تر می شود.

استاندار گیلان ساخت و نصب مجسمه ی عمر خیام که در راستای تعاملات فرهنگی و همکاری های دو جانبه انجام شد را در تحکیم روابط فرهنگی و دوستانه ی ایران و روسیه موثر دانست و با قدردانی از اتاق بازرگانی گیلان، سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرکنسولگری کشورمان در آستراخان گفت : این مجسمه نمادی از دوستی دو کشور همسایه و دواستان گیلان و آستراخان است.

استاندار آستراخان نیز در این دیدار با خوش آمدگویی به استاندار گیلان گفت : خوشحال هستم که شما را می بینم و روابط گیلان و آستراخان همچون دو حلقه ی به هم پیوسته در حال گسترش است و موجب افزایش روابط ایران و روسیه می شود.

الکساندر ژیکلین به نصب مجسمه ی عمر خیام اشاره کرد و گفت : نصب این مجمسه که برای اولین بار در روسیه انجام شده است موجب می شود تا جوانان و نسل های آینده با مفاهیم خوب دو کشور آشنا شوند.

وی با بیان اینکه پاییز سرای تجاری ایرانیان آماده ی بهره برداری است گفت : افتتاح این سرای تجاری باعث ایجاد مرکز پشتیبانی جهت گسترش صادرات به آستراخان می شود.

استاندار آستراخان با تائید سخنان استاندار گیلان مبنی بر اینکه برای تداوم پرواز آستراخان تهران باید برنامه ریزی کرد گفت : رایزنی هایی را با آژانس های گردشگری ایران در حال انجام داریم ضمن اینکه کشورهای همسایه و استانهای همجوار از این پرواز برای تهران استفاده خواهند کرد.

گفتنی است در پایان این دیدار استاندار گیلان هدایایی از صنایع دستی و چای گیلان را به استاندار آستراخان هدیه کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز