جمع آوری ۲ تن زباله در نوار ساحلی شهرستان آستارا

۱۳۹۵/۰۵/۲۴ - ۱۹:۳۱:۰۶
کد خبر: ۴۴۵۷۱۳
جمع آوری ۲ تن زباله در نوار ساحلی شهرستان آستارا
محیط بانان آستارایی در اقدامی مشترک با گردشگران، دو تن زباله تر و خشک را از نوار ساحلی شهرستان آستارا جمع آوری کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، اقدام یادشده امروز (یکشنبه) به مناسبت روز محیط بان - یازدهم ذی القعده مصادف با میلاد امام رضا(ع) -با توزیع یک هزار کیسه زباله بین گردشگران و دوستداران محیط زیست انجام شده است.
جمعی از مسئولان محلی، نیروهای جمعیت هلال احمر، اعضای هیات کوهنوردی و هیات دوچرخه سواری، گروه های مردم نهاد و جمعی از دوستداران محیط زیست آستارا علاقه خویش به طبیعت را در قالب اقدام زیست محیطی پیش گفته نشان دادند.
پاکسازی نوار ساحلی آستارا در محدوده طرح سالمسازی صدف، زمانی صورت گرفته است که گیلان میزبان گردشگران تابستانی است. 
روز جهانی دریای خزر( 21 مردادماه) گذشت اما دل های نگران دوستداران محیط زیست همچنان در آرزوی خزر عاری از زباله می تپد. 
خزر بزرگترین دریاچه دنیاست که به علت وسعت زیاد، آن را دریا می نامند؛ دریای خزر یا دریای کاسپین از شمال به روسیه، از جنوب به ایران، از غرب به جمهوری آذربایجان و از شرق به جمهوری های ترکمنستان و قزاقستان محدود می شود.
دریای خزر از نظر صید ماهی اهمیت بسیار دارد و ماهیان خاویاری آن دارای شهرت جهانی هستند، حدود 90 درصد خاویار جهان از این دریا به دست می آید. در این دریا حدود یکصد گونه ماهی زندگی می کند که تنها حدود 15 نوع آن بهره برداری می شود.
در شهرستان 86 هزار نفری آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید می شود.
این شهرستان به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور، با معضل زباله تولیدی توسط گردشگران نیز رو به روست، به نحوی که میزان تولید زباله در آستارا در ایام پرمسافر سال، به دو برابر فعلی نیز افزایش می یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز