بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت

۱۳۹۵/۰۶/۰۸ - ۱۲:۰۷:۰۰
کد خبر: ۴۵۲۴۵۹
بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه مرکزی رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر علی جنتی روز یکشنبه پس از بازدید از پروژه در دست ساخت کتابخانه مرکزی رشت  که با حضور استاندار گیلان و جمعی از مدیران برگزار گردید در مصاحبه باخبرنگاران بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی، از نیم درصد درآمدی که از شهرداری ها می گیرد، باید برای اتمام این پروژه کمک کند.

وی با یادآوری اینکه اتمام کتابخانه مرکزی رشت جزو مصوبات سفر استانی رئیس جمهوری و هیأت دولت به گیلان است، گفت: با توجه به این امر، سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبار لازم را تامین می کند تا این پروژه به اتمام برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را جزو مطالبات بحق مردم گیلان دانست و با بیان اینکه استانداری نیز کمک های لازم را برای اتمام این پروژه انجام داده، افزود: نهایت اهتمام و تلاش ما این است که این پروژه را با توجه به آنکه بیش از یک دهه از ساخت آن می گذرد، به اتمام رسانده و به مردم استان تحویل دهیم.

پروژه کتابخانه مرکزی رشت به عنوان بزرگترین کتابخانه شمال ایران، شاخص ترین پروژه عمرانی استان گیلان در بخش کتابخانه هاست.

مطالعات ساخت کتابخانه مرکزی رشت با زیربنای هفت هزار و 650 مترمربع در سال 1380 و عملیات اجرایی آن در سال 1383 آغاز شد، این کتابخانه ظرفیت نگهداری یک میلیون جلد کتاب و امکان مطالعه همزمان چند هزار نفر را دارد.

تاکنون 50 میلیارد ریال برای ساخت این کتابخانه هزینه شده و برای تکمیل این پروژه، 150 میلیارد ریال دیگر نیاز است.

پروژه کتابخانه مرکزی رشت، در حال حاضر 57 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

گیلان از لحاظ سرانه مطالعه، مقام سوم کشور را دارد اما از لحاظ سرانه فضای کتابخانه ای، در جایگاه سی ام است.

در حال حاضر، یکصد کتابخانه در استان وجود دارد و حدود 50 هزار نفر عضو این کتابخانه ها هستند.

سخنرانی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در مصلی امام خمینی (ره) رشت از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گیلان است .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز