کسب رتبه نخست گیلان در فضای کسب و کار در ایران

۱۳۹۵/۰۶/۰۹ - ۱۳:۴۰:۱۲
کد خبر: ۴۵۳۰۳۱
کسب رتبه نخست گیلان در فضای کسب و کار در ایران
استاندار گیلان ظهر امروز در آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر در شهرستان آستارا گفت: امنیت و آرامش موجود در گیلان، منجر به این شده که استان بیش از سه سال است رتبه نخست فضای کسب و کار را در کشور به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم که در سالن 700 نفری مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد آستارا برگزار شد افزود: آستارا با توجه به اینکه امروز سکاندار ارتباط با چندکشور همسایه است بعنوان پیشانی بلند و ماندگار برای گیلان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه ایران و گیلان به مردم و شاخصه‌های فرهنگی شهرستان آستارا می‌بالد خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که اصول اقتصادی و سیاست ما باید با وجود پیوست فرهنگی شکل بگیرد.

وی افزود: پایبندی به مسائل ارزشی و فرهنگی از مبانی اصلی انقلاب اسلامی است که اگر به آن پرداخته نشود بسیاری از کارها به نتیجه نمی رسد.

استاندار گیلان به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان بعد از 10 سال اشاره کرد و گفت: روسای جمهوری ایران و آذربایجان، ملاقات های زیادی را با همدیگر داشته اند تا در نهایت برگزاری دومین کمیسیون مشترک بعد از 10 سال باعث عملیاتی شدن راه آهن آستارا-آستارا شد.

وی با بیان اینکه آستارا باید بیش از پیش به پتانسیل های خود در بخش اقتصادی دست یابد ، بیان کرد: با ایجاد کریدور شمال - جنوب با اتکا به توانمندی آستارای ایران که بارها در نشست سران کشورهای ایران ، روسیه و آذربایجان مورد تاکید رئیس جمهوری ایران بوده ، می توان به توسعه اقتصادی و تجاری منطقه بیش از پیش امیدوار بود.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: احداث کریدور شمال جنوب در آینده نزدیک اجرایی می‌شود و زیبایی آن در این است که آستارا مرکز این ارتباط بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه دولت در سال 92 با مشکلات زیادی کار خود را آغاز کرد گفت: با این وجود دولت توانست در بخش های مختلف اقتصادی ، تجاری ، خدماتی و سیاسی به توفیقات خوبی دست یابد.
وی با اشاره به اینکه امسال در کشور رسیدن به خودکفایی گندم را جشن می گیریم ، اضافه کرد: بالاترین تولید گندم را امسال داریم و نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

دکتر نجفی با بیان اینکه در ارتباط با مسائل پولی ، بانکی، صادرات و نفت به یک نقطه و سطح مطلوبی دست یافته ایم ، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات کارشناسانه و علمی توانستیم حق سهم خودمان را در صادرات احیا کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از استقرار دولت تدبیر و امید تورم و سود بانکی بالا منجر به فلج شدن بخش تولید و صنعت شده بود ، گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود تحریم های ناجوانمردانه خوشبختانه به فضای کسب و کار رونق داده شده و امروز در فضای جدید بعد از برجام با رهبری آگاهانه مقام عظمای ولایت ، کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عملکرد خوب دولت نبایستی نادیده گرفته شود ، گفت: دولت در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی اقدامات ماندگاری را به منصه ظهور گذاشته است.

دکترنجفی تصریح کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان 132 تختخوابی آستارا ، اخذ کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل استخر سرپوشیده از جمله مواردی است که به صورت جدی در جهت تحقق آن در این شهرستان تلاش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز