استاندار گیلان: از سرمایه گذاران استقبال و حمایت می کنیم

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۶:۰۳:۴۰
کد خبر: ۴۶۲۹۰۷
استاندار گیلان: از سرمایه گذاران استقبال و حمایت می کنیم
استاندار گیلان ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های عام المنفعه در شهرستان رودسر گفت: بیشتر وقت خود را برای حمایت از سرمایه گذاران می گذارم و انتظار دارم کمک به مردم در سرلوحه امور باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی که شامل طرح های بهداشتی، درمانی، آموزشی، عمرانی و خدماتی با هزینه خیران بود در مجتمع فرهنگی شهید آوینی رودسر با بیان اینکه خدمت بی منت به مردم را در نظام اسلامی بسیار ارزشمند خواند و افزود: خوشحالم خداوند این توفیق را به من داد تا در این مراسم با ارزش، به جهت قدردانی از تلاش های خالصانه جمعی از خیرینی که قصد خدمت بی ادعا و بی منت را برای مردم دارند، حضور یابم.

وی با اشاره به اینکه در 37 سال پس از انقلاب کارهای بزرگی از سوی نظام اسلامی و دولت ها انجام شده، اظهار داشت: در سه سال دولت تدبیر و امید، به رغم محدودیت های اعتباری و مشکلات بودجه ای که بخشی از آن بواسطه تحریم های ناجوانمردانه و برخی نیز بواسطه سیاست های نادرست قبلی بوده، اقدامات خوبی انجام شده و این روند استمرار دارد.

وی به برخی از این اقدامات اشاره و اضافه کرد: در حوزه مدرسه سازی طی این سه سال، 234مدرسه با 117 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در استان ساخته و به بهره برداری رسیده است.

دکتر نجفی ادامه داد: علاوه بر این، 250میلیارد ریال هم در بحث سیستم گرمایشی مدارس سرمایه گذاری شده و در حقیقت نهضت بزرگی در این حوزه صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: 20 درصد این مدارس نیز ، از سوی خیرین ساخته شده است.

استاندار گیلان به خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید در حوزه طرح تحول نظام سلامت اشاره و تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت و بیمه سلامت، کار فوق العاده سنگینی انجام شده و بطور نمونه، گواهی می دهم که مردم برای رفتن به بیمارستان با چه مشکلاتی اعم از بحث پول، چک و ضامن مواجه بودند اما امروز همه بیمارستان های دولتی در حوزه شهری شش تا هفت درصد و روستایی سه درصد است که این، کار ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات نمایانگر اهتمام جدی دولت است که در ارائه خدمت به مردم انجام می دهد.

دکترنجفی همچنین از عزم دولت در تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل خبر داد و گفت: وزیر نفت بعنوان وزیر معین دولت در استان گیلان برای این راهبرد مشخص شده و خوشبختانه اهتمام لازم در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: یکی از مسائلی که اصرار بر حضور مهندس زنگنه در استان گیلان داشتیم عملیات اجرایی مربوط به سایت نفت و گاز رودسر است.

وی خاطرنشان کرد: شخص وزیر و دولت پذیرفته و قبول کرده اند که این پروژه در این استان و شهرستان رودسر اجرایی شود و ما هم با جدیت آن را دنبال می کنیم.

وی اظهار کرد: مراودات خارجی به یمن اندیشه بین المللی دولت ، فعالیت دستگاه دیپلماسی و حضور قدرتمندانه مرزداران نظامی، امنیتی و انتظامی در کشور و حمایت هایی که رهبر معظم انقلاب از تیم هسته ای کشورمان و دولت داشته اند، وضعیت خوبی دارد و این شرایط ، بستر و امکان لازم را برای توسعه همه جانبه کشور فراهم کرده که باید از این فضا و فرصت، به خوبی استفاده کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه از سرمایه گذاران استقبال و حمایت می کنیم، تصریح کرد: بیشتر وقت خود را برای حمایت از سرمایه گذاران می گذارم و انتظار دارم کمک به مردم در سرلوحه امور باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های اقتصادی،اشتغال زا،تولیدی،گردشگری،صنعت و نیز توسعه مناطق آزاد و تسری آن به مناطق اطراف از سرمایه گذاران دعوت به همکاری کرده و می کنیم.

دکترنجفی با بیان اینکه می کوشیم همه سرمایه ها را در استان جذب کنیم، ادامه داد: از حق گیلان در مرکز کوتاه نمی آییم و از حضور پی در پی در وزارتخانه ها و نهادها عقب نشینی نمی کنیم تا حق استان را مطالبه کنیم.

وی به ملاقات خود با رییس جمهور و ارائه گزارش کامل از مطالبات گیلان و اقدامات صورت گرفته اشاره و اظهار داشت: پس از این ملاقات رییس جمهور به سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه وشهرسازی در خصوص تأمین اعتبارات لازم برای رفع موانع عملیات تکمیل آزادراه و راه آهن قزوین رشت دستورات لازم را صادر کردند.

در این مراسم نماینده مردم شهرستان های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از استاندار انقلابی، متعهد و پرتلاش که با حضور مستمر در رودسر و املش، بارقه امید را در دل مردم زنده نگه می دارد و با خدمات شایسته موجب خوشحالی مردم می شود، تشکر می کنم. 

اسداله عباسی ادامه داد: زمانی که دکتر نجفی بعنوان استاندار گیلان انتخاب شد، بسیار خرسند شدم؛چون وی تعصب خاصی به توسعه و عمران استان دارد.

وی همچنین از اخذ مجوز لازم از وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی مبنی بر نصب دستگاه سی تی اسکن طی ماه آینده در بیمارستان شهید انصاری رودسر خبر داد و گفت: انتظار داریم ضمن استقرار پزشک متخصص مغز و اعصاب در این شهرستان، بخش تروما بیمارستان رودسر نیز فعال شود.

در ادامه امام جمعه شهرستان رودسر نیز با قدردانی از تلاش های استاندار گیلان درخصوص حضور مستمر در برنامه های مختلف شهرستان رودسر گفت: دکتر نجفی ذخیره ای برای کشور و استان است.

حجت الاسلام روحانی افزود: اجرای پروژه های عام المنفعه توسط خیرین می تواند در رفع بسیاری از مشکلات مردم تأثیرگذار باشد.

استاندار گیلان در پایان این مراسم با حضور در بیمارستان شهید انصاری رودسر، بخش ICU این بیمارستان را افتتاح کرد.

همچنین با حضور استاندار گیلان در روستای بازرگان محله بخش مرکزی رودسر، یک سالن ورزشی و یک واحد آموزشی و نیز پروژه های برق رسانی،یک دهنه پل و آسفالت راه های این روستا به بهره برداری رسید.

شرکت بین المللی طلیعه عمار چندین پروژه شامل بخش ICU بیمارستان شهید انصاری رودسر، سالن ورزشی پاسدار شهید نصرالله اکبر پور در بازرگان محله، بازسازی دبیرستان دخترانه شهدای بازرگان محله، اصلاح و تقویت شبکه برق بازرگان محله، آسفالت روستای بازرگان محله، احداث یک دهنه پل و چند طرح دیگر در مجموع با 10 پروژه با سرمایه گذاری یکصد میلیارد ریال را انجام داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز