دیدار رحمانی فضلی با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان/ نگاه مشترک بر ضرورت انتقال تجربیات در پیشگیری از حوادث غیر مترقبه

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۱۷:۵۰:۴۸
کد خبر: ۴۶۵۶۰۵
دیدار رحمانی فضلی با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان/ نگاه مشترک بر ضرورت انتقال تجربیات در پیشگیری از حوادث غیر مترقبه
وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار با کمال الدین حیدر اف وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، بر ضرورت انتقال تجربیات در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان، دکتر رحمانی فضلی در ادیدار با وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان که استاندار گیلان نیز حضور داشت بر ضرورت انتقال تجربیات در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و برگزاری دوره های آموزشی مشترک تاکید کرد.

'کمال الدین حیدر اف' وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان نیز با اشاره به روابط خوب میان نهادهای مدیریت بحران دو کشور، یادآورشد: باید تسهیلات لازم فراهم شود و هر مانعی در راه همکاری و کمک رسانی به یکدیگر را از میان برداریم.

در این دیدار ، تلاش دو کشور در راستای تصویب هرچه سریعتر و اجرایی شدن موافقتنامه همکاری دو کشور در زمینه " پیشگیری، محدود سازی و کاهش پیامدهای شرایط اضطراری،"، که دراسفند ماه سال قبل به امضا رسیده مورد تأکید قرار گرفت.

همچنین دو طرف به منظور توسعه و تعمیق روابط و همکاری های دو کشور ، در زمان بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه ، همچون بروز سیل، زلزله و آتش سوزی و انتقال و تبادل تجربیات دو کشور در حوزه پیشگیری،مدیریت و کنترل حوادث غیر مترقبه اعلام آمادگی کردند .

فراهم نمودن زمینه همکاری و تعامل استانهای مرزی دو کشور، در زمینه پیشگیری و کنترل حوادث نیز از دیگر موضوعات مورد توافق وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و وزیر حوادث غیرمترقبه جمهوری آذربایجان بود.

رحمانی فضلی در این سفر از مرکز پیشگیری و مدیریت و کنترل حوادث غیرمترقبه آذربایجان بازدید کرد .

گفتنی است ، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه برای دیدار دو روزه وارد جمهوری آذربایجان شد و در اولین برنامه این سفر با 'الهام علی اف' رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

رحمانی فضلی قرار است در ادامه این سفر، روز سه شنبه با 'اکتای اسداف' رئیس مجلس ملی و نیز 'شاهین مصطفی اف' وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان دیدار کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز